۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۲۱

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

جشن های محله محور در بوستان ها و مساجد مرکزی برگزار می شود

جشن های محله محور در بوستان ها و مساجد مرکزی برگزار می شود

اراک- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری جشن های محله محور طی هفته وحدت در بوستان ها و مساجد استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام هادی خلیلی گفت: اتحاد مسلمین کانونی‌ترین و بنیادی‌ترین موضوع در گفتمان انقلاب اسلامی است تا آنجا که حضرت امام خمینی (ره) از آن به عنوان واجب الهی، امر مقدس و ضرورتی عقلی و شرعی اسم می‌برد و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) آن را مسأله‌ای راهبردی معرفی کردند.

حجت الاسلام خلیلی افزود: این شورا به عنوان سیاست‌گذار رسمی برگزاری مراسم و مناسبت‌ها، با محوریت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و همکاری گروه‌های مردمی و هیئت مذهبی و دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی تلاش دارد تا تمام سعی خود را با هم‌افزایی مشترک در جهت هر چه باشکوه برگزار کردن مراسم و مناسبت‌های هفته وحدت به کار ببندند.

وی برگزاری جشن‌های محله محور در بوستان‌ها و مساجد، برگزاری مراسم مذهبی در هیئت‌های مذهبی و بقاع متبرکه، محافل انس با قرآن، تکریم حافظان و قاریان کلام الله مجید، اجرای نمایش صحنه‌ای و تئاترهای خیابانی، اجرای برنامه‌های تبیینی و فرهنگی در مدارس و دانشگاه‌ها، برپایی مواکب در خیابان‌ها و اماکن عمومی را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در هفته وحدت عنوان کرد.

لزوم بهره گیری از ظرفیت هفته دفاع مقدس برای تزریق روحیه نشاط

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت: باید از ظرفیت هفته دفاع مقدس، بازگشایی مدارس و هفته وحدت برای تزریق روحیه نشاط و شورآفرینی در جامعه نهایت استفاده را برد.

محمدرضا ناظری افزود: تبیین، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی توده مسلمانان و آحاد جامعه نسبت به توطئه و تفرقه انگیزی دشمنان و لزوم توجه به وحدت و انسجام باید در جشن‌ها و برنامه‌های این هفته مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 5888760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha