۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۲

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

حرکت «دختران حاج قاسم» گیلان در مسیر شهدا

حرکت «دختران حاج قاسم» گیلان در مسیر شهدا

رشت - مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم توجه به مخاطب شناسی در برنامه‌های دفاع مقدس، گفت: «دختران حاج قاسم» گیلان در مسیر شهدا حرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حرکت کاروان «دختران حاج قاسم» در گیلان، اظهار کرد: این حرکت همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس و سالروز امامت امام زمان (عج) و تقارن این ایام با شروع سال تحصیلی جامعه آموزشی، به صورت ابتکاری در گیلان برگزار شد.

وی با بیان اینکه «دختران حاج قاسم» گیلان در مسیر شهدا حرکت می‌کنند، افزود: کاروان «دختران حاج قاسم» همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور در گلزارها و یادمان‌های شهدای دفاع مقدس استان گیلان، با آرمان‌های امام راحل و شهدای عزیز تجدید بیعت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، حرکت در مسیر شهدا را هویت و ماهیت اصلی بانوان ایرانی و گیلانی برشمرد و بیان کرد: حضور و تجدید بیعت دختران حاج قاسم بر سر مزار شهدا و بزرگان گیلانی حاوی پیام مهم دلدادگی و ایمان نسل جوان به سیره شهدا و معنویت است.

مهدوی با بیان اینکه ۴۰ دختر گیلانی به نمایندگی از جمعیت چندصد نفری «دختران حاج قاسم» به زیارت شهدا می‌روند، گفت: این کاروان ضمن زیارت مزار روحانی شهید میرزا کوچک خان، گلزار شهدای رشت و مزار شهید «احمدرضا مظلومی» شهید قدس، در مزار فرمانده گیلانی جبهه مقاومت سردار شهید «محمدعلی حق بین»، یادمان سردار شهید «حسین املاکی»، گلزار شهدای شهر آستانه اشرفیه و مزار شهید «مرتضی حسین پور شلمانی» برای زیارت حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه «دختران حاج قاسم» هویت اصیل زن گیلانی را به رخ می کشند، افزود: بانوان و دختران گیلانی دارای هویت و فرهنگ معنویت خواهی، عشق به اهل بیت (ع) و دارای عفت اسلامی هستند و این حرکت حقیقت و واقعیت دختران گیلانی را به تصویر می‌کشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تلاش دشمن در اغواگری و القا و ترسیم مسیری اشتباه برای بانوان ایران اسلامی اضافه کرد: مسیر، ماهیت و هویت بانوان ایرانی و گیلانی حرکت کاروان «دختران حاج قاسم» است.

مهدوی با تاکید بر لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان بیان کرد: در مناسبت‌های مهمی چون دفاع مقدس مخاطب برنامه‌ها باید نسل جوان و دانش آموزان باشند تا مفاهیم دفاع مقدس به خوبی به نسل جدید انتقال یابد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مخاطب شناسی در برنامه‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی افزود: همانطور که دشمن در همه برنامه‌های رسانه‌ای و فرهنگی نسل جوان را مخاطب اصلی خود قرار داده برنامه‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی هم باید با محوریت جوانان برگزار شود تا تأثیر عمیق داشته باشد.

کد خبر 5892886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha