۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲

در چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود؛

برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی،آئینی وسنتی

برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی،آئینی وسنتی

شهرکرد_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی، آئینی و سنتی از ۶ تا ۹ مهر در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، پیام احمدی صبح دوشنبه در آئین رونمایی از پوستر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی، آئینی و سنتی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در سال ۱۴۰۲ امور محتوایی با برگزاری رویدادهای بزرگ آغاز شده است.

وی تصریح کرد: جشنواره اقوام ایران زمین که در شهرستان فارسان برگزار شد تأثیر اجتماعی بسزایی داشت و همچنین می‌توان به برگزاری جشنواره موسیقی نواحی کشوری اشاره کرد که هنرمندان از هفت استان در آن حضور داشتند و زمینه گفتمان هنرمندان این استان با سایراستان‌ها را فراهم ساخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی مناطق زاگرس‌نشین با حضور مقام عالی وزارت ارشاد افزود: هنرمندان ۱۸ استان در این جشنواره حضور داشتند.

احمدی خاطرنشان کرد: بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی، آئینی و سنتی در چهارمحال و بختیاری از ۶ تا ۹ مهر برگزار می‌شود و قریب به ۲۷ گروه وارد این استان می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگ و هنر در این استان ادامه داد: در این هفته همه شهرستان‌ها با همه ظرفیت فرهنگی و هنری خود وارد مرکز استان می‌شوند و طی این هفته شاهد برگزاری برنامه‌های متنوعی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به محدودیت ظرفیت اعتبارات استانی و ملی گفت: هم‌افزایی با برخی از ادارات و استفاده از امکانات برخی از ادارت کمک کرد تا بتوانیم کمبودها را جبران کنیم.

احمدی یادآور شد: این جشنواره برای اولین بار در استان‌هایی غیر از تهران برگزار می‌شود و پنج استان میزبان آن هستند و به این استان بخش فردی، نقالی‌ها کار آواها واگذار شده است، چراکه ما در زاگرس مرکزی میراث‌دار آئیین‌ها و رسوم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از استان‌های خراسان شمالی، مرکزی، آذربایجان شرقی و گلستان میزبان سایر بخش‌های این جشنواره هستند.

کد خبر 5894666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha