۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۳

دادستان پارس‌آباد:

کشتار غیرمجاز دام در پارس‌آباد انجام نخواهد شد

کشتار غیرمجاز دام در پارس‌آباد انجام نخواهد شد

پارس‌آباد- دادستان شهرستان پارس‌آباد گفت: هیچ‌گونه کشتار غیرمجاز و سنتی دام در این شهرستان با نظارت ارگان‌های ذیربط انجام نمی‌شود.

فیروز فرهانی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به تعطیلی یک ساله کشتارگاه صنعتی شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: کشتارگاه صنعتی پارس آباد از آذرماه سال ۱۴۰۱ به علت مشکلات بهداشتی تعطیل شده بود که با بازرسی‌های میدانی صورت گرفته در بدو قبول مسئولیت، مشاهده نواقصات، تشکیل جلسات و دستور قاطع برای رفع نواقصات و حمایت‌های قانونی انجمن حمایت از زندانیان و پیگیری‌های مکرر قضائی و نهایتاً با تغییر مدیریت، کشتارگاه صنعتی شهرستان پارس‌آباد شروع به کار کرد.

وی تصریح کرد: در این راستا جلسه‌ای با حضور افراد، ادارات و نهادهای ذیربط و مدیران جدید کشتارگاه در محل دفتر دادستانی تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ شده و مصوبات جلسه بلافاصله ابلاغ شد.

دادستان شهرستان پارس‌آباد گفت: در این جلسه مقرر شد از تاریخ شروع به کار کشتارگاه با مدیریت جدید، از کشتار غیرمجاز در سطح شهر ممانعت به عمل آمده و توسط اتحادیه قصابان و ادارات صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و دامپزشکی به قصابان و کبابی‌های منطقه ابلاغ شود و در صورت کشتار غیرمجاز و عدم همکاری با کشتارگاه، واحد صنفی پلمب و برابر مقررات مجازات خواهند شد.

فرهانی افزود: با توجه به شیوع بیماری‌های دام و نیز در راستای حفظ سلامت شهروندان، عرضه‌کنندگان گوشت موظف به داشتن مهر اداره دامپزشکی بر روی لاشه دام‌ها هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی و عدم درج مهر دامپزشکی، با فروشنده طبق قانون برخورد می‌شود.

دادستان شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: سلامت مردم برای ما دارای اهمیت بوده و در اولویت است و در این زمینه تحت هیچ شرایطی نمی‌توانیم، اغماض کنیم.

کد خبر 5899453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha