۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۱

معرفی برگزیدگان پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) – ۳

پروفسور«مورات اویسال» دارنده فناوری مخابرات نوری بی سیم زیردریا

پروفسور«مورات اویسال»  دارنده فناوری مخابرات نوری بی سیم زیردریا

اصفهان - پروفسور مورات اویسال دارای دستاوردهای عالی در زمینه توسعه فناوری مخابرات نوری بی‌سیم زیر دریا است و موفق به دریافت جایزه مصطفی (ص) در پنجمین دوره شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پروفسور مورات اویسال، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی الکترونیک و ارتباطات از دانشگاه فنی استانبول ترکیه در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۸ و مدرک دکترای خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه تگزاس A&M، کالج استیشن، ایالات متحده آمریکا، در سال ۲۰۰۱ دریافت کرد.

اویسال کار آکادمیک خود را به عنوان استادیار در دانشگاه واترلو، کانادا در سال ۲۰۰۲ آغاز کرد و در سال ۲۰۰۷ به عنوان دانشیار ارتقا یافت. در سال ۲۰۱۱، او به دانشگاه Ozyegin، ترکیه پیوست و در آنجا به عنوان رئیس گروه مهندسی برق و الکترونیک خدمت کرد. و مدیر مؤسس مرکز تعالی فناوری‌های ارتباطات بی‌سیم نوری (OKATEM). در سپتامبر ۲۰۲۳، او به عنوان استاد مهندسی برق در دانشگاه نیویورک ابوظبی پیوست.

این دانشمند و استاد دانشگاه نیویورک ابوظبی، یکی از برگزیدگان مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی ۲۰۲۳ در گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات با تحقیقات و مقالات بی‌شمار خود به توسعه فناوری مخابرات نوری بی‌سیم زیر دریا کمک شایانی کرده است.

مخابرات نوری بی‌سیم که نام دیگر آن مخابرات نوری فضای آزاد یا شبکه نوری بی‌سیم است، بوده، این فناوری روشی برای انتقال داده با استفاده از نور به عنوان منتقل‌کننده پیام و مستلزم استفاده از ال ای دی نورگسیل برای ارسال و دریافت اطلاعات از طریق هوا یا فضا بدون نیاز به کابل فیزیکی یا سیم است و طیف گسترده‌ای از فناوری‌ها برای کاربرد آن به کار می‌رود که از انواع مختلف نور شامل نور مرئی برای مخابرات بی‌سیم استفاده می‌کند.

گفتنی است، پروفسور مورات اویسال به دلیل دستاوردهای عالی در توسعه فناوری مخابرات نوری بی‌سیم زیر دریا به عنوان دانشمند برگزیده پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) معرفی شده است.

کد خبر 5901270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha