۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۰۶

معاون علمی رئیس جمهور:

فناوری آموزش وشبکه سازی مورد توجه دانشمندان مسلمان قرار گیرد

فناوری آموزش وشبکه سازی مورد توجه دانشمندان مسلمان قرار گیرد

اصفهان-معاون علمی ریاست جمهوری گفت: آنچه که مسلمانان را از یکه تازی در علم عقب نگه داشته، بی توجهی و کم توجهی به دستیابی به فناوری آموزش و شبکه سازی برای گسترش علم است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح اله دهقانی شامگاه دوشنبه در آئین اعطای جایزه مصطفی (ص) دهقانی با اشاره به دلایل پیشرفت علم در غرب و در برهه‌ای مشخص اظهار کرد: دنیای غرب به علم دو چیز اضافه کرد که آموزش علم را آسان‌تر و علم را عمل و کاربرد آن توسعه می‌دادند.

وی افزود: در حالی که مسلمانان زبان سختی را برای انتشار علم داشتند و علم را برای علم توسعه دادند و این دلیلی شد بر اینکه یکه تازی مسلمانان در علم به دنیای غرب منتقل شود.

معاون علمی ریاست جمهوری با ذکر نام شیخ بهایی، عنوان کرد: ۲۰۰ سال قبل از تولد علم ترمودینامیک، شیخ بهایی حمامی را با این علم ساخت‌.

وی دامه داد: اما آنچه که مسلمانان را از یکه تازی در علم عقب نگه داشته، بی توجهی و کم توجهی به دستیابی به فناوری آموزش و شبکه سازی برای گسترش و کاربردی بودن علم است.

دهقانی اظهار کرد: امروز که جهان اسلام خود را پیدا کرده مفتخریم از ۳۰ کشور برتر تولید کننده علم دنیا ۷ کشور مسلمان هستند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: دانشمندان بسیار بزرگی در جهان اسلام داریم که در آینده علم دنیا تأثیر گذار هستند.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: وقت آن است که به جایزه مصطفی (ص) بعنوان یک بستر برای کار گروهی و استفاده همگانی همه کشورهای اسلامی برای استفاده از نتایج تحقیقات جهانی نگاه کنیم.

گفتنی است پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) از ششم مهرماه با حضور دانشمندان مسلمان سراسر جهان به میزبانی اصفهان برگزار و اختتامیه این جایزه هم اکنون در چهل‌ستون اصفهان در حال برگزاری است.

کد خبر 5901470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha