۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۶

با اعلام مسئول انجمن سینمای جوانان ایران دفتر شیراز؛

ثبت‌نام دوره فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان شیراز آغاز شد

ثبت‌نام دوره فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان شیراز آغاز شد

شیراز - مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس با اعلام خبر آغاز ثبت‌نام دوره هفت‌ماهه فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان شیراز گفت: این دوره در سال‌جاری در تمامی ۵۸ دفتر انجمن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم شیشه گر با بیان اینکه نام‌نویسی برای شرکت در آزمون ورودی فیلم‌سازی انجمن با عنوان «فیلم‌سازی در سه گام» آغاز شده است افزود: این دوره آموزشی شامل دروس عکاسی، آشنایی با سینما، کارگاه ایده تا فیلم‌نامه، فیلمبرداری، کارگردانی، صدا و تدوین است و در دفاتر انجمن در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایش فیلم‌های کوتاه و گفت‌وگو، کارگاه تجربه اول، کارگاه تدوین و صداگذاری، کارگاه فیلم‌سازی مستند، کارگاه فیلم‌سازی داستانی و کارگاه فیلم‌سازی تجربه‌گرا نیز از جمله کارگاه‌های این دوره است.

شیشه گر تصریح کرد: آخرین مهلت نام‌نویسی برای شرکت در آزمون دوره فیلم‌سازی، ۱۵ آبان تعیین شده و آزمون ساعت ۱۰ صبح جمعه ۲۹ آبانماه به صورت سراسری در تمامی دفاتر سینمای جوان برگزار می‌شود.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس با اعلام اینکه دوره بلند مدت آموزش فیلم‌سازی شامل ۳ گام می‌باشد که هنرجویان در هر سه گام جمعاً ۱۰ درس را آموزش می‌بینند افزود: طول مدت این دوره ۷ ماه است و از آذرماه شروع می‌شود و طبق سنوات گذشته هنرجویان ۳روز در هفته (عصر) آموزش‌های فیلمسازی را فرا می‌گیرند.

ابراهیم شیشه گر اضافه کرد: از امتیازات این دوره می‌توان به اهدا گواهینامه معتبر، ارائه تجهیزات رایگان فیلم‌سازی، برگزاری دوره‌های تخصصی پیشرفته و تکمیلی، کشف و حمایت از استعدادهای جوان، برگزاری جلسات نمایش فیلم، فیلمنامه و نشست فرهنگی اشاره کرد.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس افزود: هنرجویان بعد از پایان دوره موظف هستند که یک فیلم را به‌صورت مستقل تولید کنند و در این مسیر یک استاد راهنما، با هر هنرجو همراه خواهد شد تا در بازه زمانی حداکثر دو ماه فیلم کوتاه پایان دوره خود را بسازد.

این مدیر فرهنگی تصریح کرد: دوره آموزشی «فیلم‌سازی هفت ماهه» با هدف کشف و حمایت از استعدادها برگزار و در پایان دوره گواهینامه معتبر اعطا می‌شود.

این فیلمساز در انتها گفت: علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به دفتر انجمن واقع در خیابان منوچهری - کوچه پنجم پلاک ۳۳ و نشانی دیگر چهار راه خیرات، خیابان وصال، خیابان حائری کوچه۸ مراجعه نمایند یا با شماره‌های ۳۲۳۰۵۷۶۹-۲۳۴۸۶۹۳-۰۹۱۷۹۳۱۶۱۱۳ مراجعه یا تماس حاصل کنند.

دوره فیلم‌سازی در سال‌های قبل در ۳۵۸ ساعت برنامه‌ریزی شده بود که از سال گذشته با اضافه شدن نشست‌های فرهنگی و پژوهشی به‌عنوان یک درس میان‌رشته‌ای، مدت این دوره به ۴۰۰ ساعت افزایش یافته و امکانات جدیدی به این دوره اضافه شده است.

کد خبر 5901852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha