۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۵

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن:

اولویت منابع مالی بنیاد مسکن ساخت مسکن محرومان است

اولویت منابع مالی بنیاد مسکن ساخت مسکن محرومان است

اردبیل- نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اولویت بنیاد مسکن در تخصیص منابع مالی تأمین و ساخت مسکن برای محرومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد ظهر چهارشنبه در جلسه شورای مدیران بنیاد مسکن استان اردبیل اظهار کرد: تورم موجود در کشور امکان ساخت مسکن را دچار مشکل و آسیب جدی کرده اما تلاش می‌کنیم با مشارکت وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و بانک‌های عامل ساخت مسکن به ویژه در حوزه مسکن محرومان را با جدیت انجام دهیم.

وی رسالت بنیاد مسکن را تأمین مسکن محرومان در تمامی شهرستان‌ها اعلام کرد و گفت: حساب ۱۰۰ امام باید در جامعه معرفی شود چرا که ما اهداف بلندی را از وجود این حساب در کشور دنبال می‌کنیم و زنده و پابرجا ماندن آن نیت اصلی مسئولان بنیاد مسکن است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ماشین‌آلات بنیاد مسکن باید به‌روز شده و امکانات کامل و کافی برای ساخت مسکن در کشور فراهم شود، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال‌جاری دستگاه‌ها و ماشین‌آلات راهسازی بنیاد مسکن در کشور نوسازی شده و بر همین اساس برش استانی تنظیم و به استان‌ها ابلاغ شده است.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با تاکید بر اینکه اساسنامه بنیاد مسکن باید مجدداً توسط کارگزاران این نهاد انقلابی مطالعه شود، افزود: بند به بند تبصره‌های این اساسنامه و قانون باید مطالعه شده چرا که اساسنامه مترقی و متعالی بنیاد مسکن دارای ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه روستایی است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های موجود در اساسنامه باید مورد بررسی و دقت نظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: توصیه مقام معظم رهبری و مسئولان نظام در برنامه‌های مختلف توسعه استفاده از این ظرفیت‌های موجود است تا بتوانیم چهره جدیدی از عمران و آبادانی را در روستاها شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه بنیاد مسکن با همان روحیه جهادی، ولایی و انقلابی‌گری روزهای اول تأسیس فعالیت می‌کند، اضافه کرد: این میزان خدمت‌رسانی باید همچون ویترینی در مقابل دیدگان عموم قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بنیاد مسکن باید در معرفی دستاوردها و تلاش‌های صورت گرفته به ویژه در ساخت مسکن محرمان اقدامی اساسی انجام داده و جهاد تبیین را به معنای واقعی با تهیه فیلم، موشن‌گرافی و… در صدا و سیما و رسانه‌ها منعکس کند.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه بازنگری طرح‌های هادی در سطح کشور در حال انجام است، یادآور شد: علت تعلل و توقف در اجرا و بازنگری این طرح‌ها کمبود اعتبار است که امیدواریم بتوانیم هر چه سریع‌تر با تأمین اعتبار، از تسهیلات مورد نیاز بازنگری طرح‌های هادی در کشور را از سر بگیریم.

وی شناخت ذائقه مردم در ساخت واحدهای مسکونی را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در این زمینه باید پژوهش‌های کارشناسی به صورت کشوری انجام گیرد تا بتوانیم با درک درست از نیازمندی‌های مردم، نسبت به ساخت مسکن اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد از واگذاری زمین برای ساخت مسکن در روستاهای همجوار شهرها خبر داد و تصریح کرد: اخیراً طبق توافقنامه‌ای با دولت در راستای توسعه مسکن روستایی، واحدهای ویلایی به متقاضیان و با شرایط اجاره به شرط تملیک واگذار می‌شود که در گام اول در استان قم پنج هزار واحد از این واحدهای مسکونی کلنگ‌زنی شد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مشابه این پروژه در سراسر کشور نیز اتفاق می‌افتد که در روزهای آینده شاهد کلنگ‌زنی واحدهای توسعه مسکن روستایی در مشهد نیز خواهیم بود.

کد خبر 5902729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha