۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۸

کاتالیست RCD ساخت ایران در پالایشگاه شازند رونمایی شد

کاتالیست RCD ساخت ایران در پالایشگاه شازند رونمایی شد

اراک- کاتالیست RCD ساخت ایران در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند با حضور معاون وزیر نفت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیش از ظهر چهارشنبه در آئین رونمایی از کاتولیست ساخت ایران واحد RCD با اشاره به اینکه تولید کاتولیک RCD یک اقدام بسیار ارزنده و قابل توجه است، اظهار داشت: این طرح می‌توان از آن به عنوان یک دستاورد بزرگ در کشور یاد کرد و این موفقیت به واسطه تعامل و هم افزایی شرکت دانش بنیان و پژوهش کسب شده است.

جلیل سالاری تصریح کرد: تولید این کاتالیست یک اقدام اقتصادی برای کشور محسوب می‌شود که توسط شرکت‌های دانش بنیان انجام شده است واحدهای دیگری وجود دارد که در آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

سالاری با بیان اینکه حجم یک هزار و ۵۰۰ کاتالیست یک اقدام قابل توجه است که در کشور شکل گرفته است، گفت: این دانش بزرگ که اغلب در حوزه محصولات سنگین مانند نفت است یک اقدام بسیار بزرگی است که در کشور شکل گرفته و یکی از پاشنه‌های آشیل است و نتیجه آن دستاوردی کنونی این شرکت است.

وی تاکید کرد: در این حوزه نه تنها بومی سازی انجام شده بلکه صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز در حال انجام است.

معاون وزیر نفت گفت: این دستاوردها به برکت نظام و انقلاب اسلامی و تلاش مجموعه شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان کشور حاصل شده است.

مدیر عامل شرکت پالایشگاه نفت شازند نیز در این مراسم گفت: پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند در راستای همکاری و هم افزایی با شرکت‌های دانش بنیان داخلی، با اتکا به دانش و توان مهندسین و متخصصان خود و پذیرش ریسک‌های پیدا و پنهان برای ورود به این حوزه، تلاشی مضاعف را آغاز کرد تا در کنار رسالت اصلی خود، در تولید پایدار و ایمن در خودکفایی، اشتغال آفرینی و ایجاد امید و توان افزایی در صنعت عظیم نفت کشور نیز سهم ویژه ای را ایفا کنند.

مجید رجبی افزود: یکی از گلوگاه‌های اصلی واحد RCD تأمین کاتالیست آن بوده که اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، همواره استمرار و حفظ تولید را با چالش و موانع جدی مواجه می‌کرد.

وی اضافه کرد: از این رو مدیریت شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) با هدف گره گشایی از این مهم و در راستای حفظ استقلال کشور در خصوص تولید این نوع کاتالیست، برنامه جدی را ترسیم و با اعتماد به شرکت‌های دانش بنیان داخلی، موفق به بومی سازی این محصول ارزشمند و استراتژیک شد.

کد خبر 5902756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha