۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۰

با معرفی برترین‌ها؛

اولین سوگواره «امام حسین بایداقی» به کار خود پایان داد

اولین سوگواره «امام حسین بایداقی» به کار خود پایان داد

اردبیل- برترین آثار اولین سوگواره ادبی و هنری «امام حسین بایداقی» معرفی و برگزیدگان با اهدای لوح سپاس تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر هسته بین‌المللی بسیج دانشجویی استان اردبیل بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، از معرفی برترین آثار سوگواره ادبی و هنری «امام حسین بایداقی» خبر داد.

پویا حاجیوند اظهار کرد: در مجموع بیش از ۱۰۰ اثر به اولین سوگواره ادبی و هنری «امام حسین بایداقی» استان اردبیل ارسال شد که ۶۵ اثر به مرحله رقابت و داوری راه یافتند.

وی تصریح کرد: اولین سوگواره ادبی و هنری «امام حسین بایداقی» با رویکرد زبان آذری و فرهنگ عزاداری ماه محرم در مناطق آذربایجان در قالب‌های ادبی و هنری مختلف و با محوریت جهاد تبیین، عدالت، وحدت و استکبارستیزی برگزار شد.

دبیر هسته بین‌المللی بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ عنوان اثر به دبیرخانه این سوگواره ادبی و هنری ارسال شد، گفت: در مجموع بیش از ۱۰۰ اثر به اولین سوگواره ادبی و هنری «امام حسین بایداقی» استان اردبیل ارسال شد که ۶۵ اثر به مرحله رقابت و داوری راه یافتند که از ۱۳ اثر در بخش‌های مختلف به عنوان آثار برگزیده تجلیل می‌شوند.

حاجیوند افزود: این سوگواره با اهداف تبیین مکتب حسینی با زبان ادبی و هنری و به تصویر کشیدن تمامی ابعاد قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و تأثیر آن در جامعه اسلامی‌مان در قالب رشته‌های شعر، متن ادبی، داستان کوتاه، نقاشی، مقاله، رساله یا پایان‌نامه، مستند، نماهنگ، فیلم کوتاه، عکس، تئاتر، برنامه تلویزیونی، گزارش خبری و فضای مجازی برای ظهور جلوه‌های جدید از عاشورا و ارج نهادن به ارزش‌های الهی و انسان‌ساز نهضت عظیم حماسه حسینی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در سوگواره «امام حسین بایداقی» خلق آثار به زبان آذری و با رویکرد فرهنگ عزاداری مناطق آذربایجان مورد تاکید است، خاطرنشان کرد: در نخستین دوره این سوگواره ادبی و هنری بیشترین آثار در محورهای عاشورا مظهر استکبارستیزی، عاشورا و جهاد تبیین، آداب و رسوم عزاداری در مناطق آذربایجان، وحدت اسلامی در سایه مکتب عاشورا، حماسه‌آفرینان جهان اسلام و نقش زنان در بسط و گسترش فرهنگ عاشورایی ارسال شده است.

دبیر هسته بین‌المللی بسیج دانشجویی استان اردبیل با قدردانی از تمامی عوامل برگزاری سوگواره ادبی و هنری «امام حسین بایداقی» بیان کرد: آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این سوگواره ادبی و هنری عاشورایی به زودی برگزار خواهد شد که جزئیات کامل آن از طریق راه‌های ارتباطی قرارگاه بین‌المللی بسیج دانشجویی استان اردبیل اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 5902774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha