۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان خبر داد؛

رقابت۶۴فیلم در سی وپنجمین دوره جشنواره کودک/۵ جایزه جدید اضافه شد

رقابت۶۴فیلم در سی وپنجمین دوره جشنواره کودک/۵ جایزه جدید اضافه شد

اصفهان - دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: ۶۴فیلم در بخش رقابتی سی و پنجمین دوره جشنواره کودک اکران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید زین العابدین ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در کتابخانه مرکزی اصفهان با اشاره به ارسال ۵۵۹ اثر به دبیرخانه سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار داشت: از این تعداد، ۳۵۹ اثر از فیلمسازان داخل کشور و ۲۰۰ اثر از فیلمسازان ۳۹ کشور دیگر است.

وی با بیان اینکه بخش رقابتی جشنواره شامل ملی و بین‌الملل است، افزود: در بخش ملی ۱۴ فیلم سینمایی بلند، ۱۲ فیلم کوتاه داستانی و ۱۲ فیلم کوتاه پویانمایی خواهیم داشت.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه در بخش بین‌الملل نیز ۱۳ اثر بلند داستانی از کشورهای مختلف حضور دارند که ۱۲ فیلم در بخش بلند رقابت می‌کنند و یک فیلم نیز به جهت محتوا و کیفیت مناسبِ آن در بخش خارج از مسابقه نمایش داده خواهد شد، گفت: همچنین ۱۲ فیلم کوتاه داستانی و پویانمایی در بخش کوتاه بین الملل حضور دارند و می‌توان گفت تعداد آثار در بخش رقابتی ۶۴ فیلم است.

داوری ۸۳۵ کودک اصفهانی در سی و پنجمین جشنواره کودک

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۸۳۵ کودک و نوجوان اصفهانی و ۲۸ نفر از هنرمندان و سینماگران به‌عنوان داوران آثار برای اهدای پروانه زرین حضور خواهند داشت، تصریح کرد: فیلم‌ها در ۲ پردیس سینمایی ساحل و چهارباغ نمایش داده خواهد شد و برای اولین بار برای رفاه کودکان و نوجوانان یک پردیس به داوران دختر نوجوان و یک پردیس به داوران کودک و نوجوان پسر تعلق دارد.

زین العابدین با بیان اینکه سینما سوره نیز روزانه چهار نوبت نمایش برای هنرمندان و اهالی رسانه و مهمانان جشنواره خواهد داشت، گفت: پردیس‌های سینمایی برای دانش‌آموزان روزانه پنج نوبت نمایش خواهند داشت.

وی ادامه داد: سینماهای جشنواره نوبت‌های عصر نیز اکران دارند تا خانواده‌های اصفهانی بعد از تعطیلی در سینماهای خانه جشنواره شرکت کنند.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در خصوص اسامی داوران هنرمند این دوره از جشنواره کودک نیز ابراز داشت: رسول صدرعاملی، حامد جعفری، جهانبخش سلطانی، امرالله احمدجو و پوران درخشنده، داوران بخش بلند سینمایی خواهند بود.

وی گفت: در بخش کوتاه ملی و پویانمایی نیز محمدرضا عرب, روانبخش صادقی و مریم اسمی خانی داوری خواهند شد؛ همچنین مرضیه برومند، علیرضا خمسه، مونیکا واهی از هندوستان، یرژی موسیکوویچ از لهستان، دراگان میلینکویچ فیمون از صربستان، ملیکا رعیزی از فرانسه، و جو خو آنگ از چین، ۷ داور بخش بلند داستانی را خواهند بود و داوری بخش کوتاه و پویانمایی بین‌المللی نیز به عهده هادی محمدیان، حکمت مُطشر مجید البیدان از عراق، آتیلا ریکاکی از یونان، خِتام سیدعبدالقادر از عمان، و ماریا بِزن کووا از روسیه است.

تجلیل از بزرگان سینمای ایران در جشنواره کودک اصفهان

زین العابدین ادامه داد: جایزه ویژه ابونصر فارابی، جایزه شهید بهنام محمدی، جایزه صنایع خلاق فرهنگی هنری، جایزه گوهرشاد، و جایزه ویژه خانواده، ۵ جایزه‌ای است که به بخش‌های مختلف سی و پنجمین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان اصفهان اضافه شده است.

وی اضافه کرد: امسال همچنین بزرگداشت استاد منوچهر والی‌زاده، صداپیشه و بازیگر، همچنین بزرگداشت بهرام دهقان‌یار، آهنگساز نیز برگزار می‌شود و در بخش نکوداشت نیز یاد مرحوم استاد ایرج تقی‌پور و مرحوم آرش میراحمدی را گرامی خواهیم داشت.

کد خبر 5902777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha