موضع‌گیری شورای نظامی نیجر درباره خروج نیروهای فرانسوی

موضع‌گیری شورای نظامی نیجر درباره خروج نیروهای فرانسوی

شورای نظامی حاکم بر نیجر به موضع گیری درباره خروج نظامیان فرانسوی از این کشور آفریقایی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شورای نظامی حاکم بر نیجر با اشاره به تصمیم پاریس برای خروج نیروهایش از این کشور اعلام کرد: نیروهای فرانسوی فرایند خروج از نیجر را با ۴۰۰ نظامی در پایگاه نظامی اولام در شمال نیامی پایتخت نیجر در این هفته آغاز خواهند کرد.

شورای نظامی حاکم بر نیجر بیان کرد که پایگاه نظامی در نیامی که شمار زیادی از نیروهای فرانسوی در آن حضور دارند تا پایان سال برچیده خواهد شد.

فرانسه امروز پنجشنبه اعلام کرد که طی روزهای آتی نظامیان خود را از نیجر خارج خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، یکهفته پس از بازگشت سفیر فرانسه از نیامی، ستاد فرماندهی ارتش فرانسه اعلام کرد: با هماهنگی نیجری ها به شکل منظم و امن از نیجر خارج خواهیم شد.

این در حالی است که وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود که سیلوان ایتی سفیر فرانسه در نیجر به پاریس برگشته است.

فرایند خروج نظامیان فرانسه از نیجر پس از آن آغاز می‌شود که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه ۲۴ سپتامبر (دوم مهر ماه) سرانجام با اعتراف به شکست در نیجر اعلام کرد به همکاری نظامی با این کشور پایان می‌دهد و طی ماه‌های آتی، نیروهایش را از این کشور آفریقایی خارج خواهد کرد.

فرانسه حدود ۱۵۰۰ نظامی در نیجر دارد و ماکرون پیش‌تر گفته بود که عقب‌نشینی تدریجی این نیروها از این کشور واقع در غرب آفریقا تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۳) به پایان خواهد رسید.

کد خبر 5903469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha