۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۰

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا:

وجود ۵۲۶ موقوفه در نکا/ محرومیت با وقف کاهش می یابد

وجود ۵۲۶ موقوفه در نکا/ محرومیت با وقف کاهش می یابد

نکا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا از وجود ۵۲۶ موقوفه در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۸ موقوفه متصرفی و ۳۱ موقوفه غیر متصرفی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دارابی پیش از ظهر شنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت وقف در بین جوامع اسلامی اظهار کرد: وقف یکی از فضائل اخلاقی و خداپسندانه به شمار می‌آید که به مراتب واقف با عمل به این فریضه الهی و بخشش اموال خود در راه خدا نام خود را همیشه در تارک زمان ماندگار می‌کند.

وی افزود: گسترش فرهنگ وقف در جوامع اسلامی بستر مناسبی برای رشد ارزش‌های معنوی و الهی مهیا می‌شود که به مراتب می‌تواند میزان فقر و محرومیت را کاهش دهد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا در ادامه از وجود ۵۲۶ موقوفه در این شهرستان خبر داد و همچنین تصریح کرد: از این تعداد ۹۸ موقوفه متصرفی و ۳۱ موقوفه غیر متصرفی هستند.

به گفته دارابی ۶۴ بقعه متبرکه، ۲۱۹ مسجد، ۶۷ حسینیه و ۱۰ آرامستان در شهرستان نکا وجود دارد که مردم از این اماکن استفاده می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: ۹۰ درصد موقوفات در راستای اجرای مراسم عزاداری سید الشهدا است این امر در حالی است که سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان از موقوفات جمع آوری شده به هیأت‌های مذهبی و مساجد کمک شد.

وی خاطرنشان کرد: موقوفات جمع آوری شده از سفره خود مردم است که در راستای مراسم عزاداری به خود مردم بر می‌گردد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا با تاکید به وقف جدید متذکر شد: فرهنگ وقف نیازمند تبلیغ است در همین راستا هر باغدار نکایی به جهت بی احترامی به ساحت مقدس قرآن کریم ثمره یک اصله درخت را وقف قرآن کنند.

کد خبر 5904676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha