۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور:

سنت حسنه اعتکاف در تانزانیا و شرق آفریقا احیا می‌شود

 سنت حسنه اعتکاف در تانزانیا و شرق آفریقا احیا می‌شود

قم- رئیس ستاد مرکزی اعتکاف از احیای سنت حسنه اعتکاف در تانزانیا و شرق آفریقا با هدف گسترش معنویت و اخلاق در بین ملسمانان این مناطق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌السلام و المسلمین سید علیرضا تکیه‌ای به همراه هیئتی در نخستین مقصد خود در سفر به کشور تانزانیا در اولین دیدار خود در معیت آیت الله رمضانی دبیر مجمع جهانی اهل بیت در دارالسلام پایتخت کشور تانزانیا با دکتر الوندی سفیر جمهوری اسلامی ایران در محل سفارت دیدار و گفتگو کردند.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف در این دیدار ضمن اعلام از آمادگی این ستاد برای همکاری در گسترش سنت اعتکاف در این کشور اظهار داشت: اعتکاف رجبیه و رمضانیه از صدر اسلام رایج بوده است و علما و بزرگان دین از گذشته تا کنون برای خدمت به اهل اعتکاف و برگزاری این سنت حسنه مشارکت داشته اند.

حجت الاسلام تکیه‌ای افزود: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بار دیگر اعتکاف مورد توجه قرار گرفت و جوانان با برکات معنوی آن انس گرفتند.

وی در ادامه بیان داشت: این عبادت در رشد معنوی جامعه و بخصوص در بین جوانان و نوجوانان تأثیر گذاری فراوان دارد که امید است رایزنی فرهنگی و مدیریت جامعه المصطفی برای فراهم سازی بستر مشارکت بیشتر مردم مسلمان تانزانیا در این عبادت شوند.

همچنین نماینده جامعه المصطفی در کشور تانزانیا به همراه جمعی از فعالین دینی این کشور از اعلام آمادگی و علاقه مسلمانان تانزانیا برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با حضور مبلغانی از حوزه‌های علمیه، این سنت‌حسنه در شرق آفریقا احیا شود.

گفتنی است سال گذشته در ایام اعتکاف رجبیه در یک مسجد در دارالسلام تانزانیا تعداد ۴۰۰ نفر از مسلمانان این کشور معتکف شده و مراسم اعتکاف را بجا آورده اند.

کد خبر 5906085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha