۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان غربی:

سد چپرآباد پیرانشهر پایان مهرماه آبگیری کامل می شود

سد چپرآباد پیرانشهر پایان مهرماه آبگیری کامل می شود

ارومیه- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: تا پایان مهرماه سال جاری سدچپرآباد پیرانشهر آبگیری می شود.

مجید رستگاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از اتمام کارهای باقی مانده، ساختمان اداری کارگاه تا پایان ماه جاری به مرحله بهره برداری کامل می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از تست اولیه سد چپر آباد خبر داد و افزود: روز گذشته انجام آزمایشی تخلیه از شیرهای هاول بانگر خروجی اتاق شیرآلات و تست اولیه این سد انجام شد.

رستگاری در این خصوص گفت با توجه به از سرگیری کارهای باقی مانده این سد از سال ۱۴۰۱ و تلاش‌های شبانه روزی همکاران در اتمام کارهای باقی مانده سد خوشبختانه تست اولیه آبگیری نیز با موفقیت انجام شد.

وی گفت: عملیات تزریق، احداث دریچه و تملک مخزن سد در حال اتمام است، در جریان سفر رئیس جمهوری به منطقه ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام احداث سد چپرآباد به این شهرستان تخصیص یافت.

رستگاری خاطرنشان کرد: ردیف پروژه احداث سد چپرآباد در جریان سفر رئیس جمهوری به منطقه احیا و مبلغ ۱۲۳ میلیارد تومان برای بهره برداری از آن اختصاص یافته است.

وی، با بیان اینکه با افتتاح این سد شهروندان نقده و اشنویه از نعمت آب آشامیدنی این سد بهره مند خواهندشد، گفت: آب ذخیره شده در دریاچه این سد برای مصارف آشامیدنی، کشاورزی و زیست محیطی با هدف تأمین آب کشاورزان پایاب رودخانه کانی رش به میزان یکهزار و ۵۳ هکتار استفاده خواهد شد.

این سد امکان تأمین آب آشامیدنی شهرهای اشنویه، نالوس، نقده و محمدیار به میزان ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب را خواهد داشت و علاوه بر آن آب مورد نیاز اراضی کشاورزی منطقه به میزان یکهزار و ۱۰۰ هکتار را نیز تأمین می‌کند.

با بهره برداری کامل از سد، میزان برداشت از رودخانه گدار کاهش یافته و امکان تأمین و انتقال ۲۳۷ میلیون مترمکعب آب از طریق این رودخانه به دریاچه ارومیه نیز فراهم می‌شود

چپرآباد اشنویه در جنوب استان آذربایجان غربی در فاصله حدوداً ۱۰ کیلومتری شهرستان اشنویه واقع شده است.

کد خبر 5907003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      0 0
      با سلام با تشکر از رییس جمهور عزیزم لطفا تابستانها کمی اب به کدار چای واریز شود تا محیط زیست صدمه نبیند
      • علیرضا IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
        0 0
        چشم