۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۹:۴۱

واکنش آیت‌الله مدرسی به حملات رژیم صهیونیستی به غزه

واکنش آیت‌الله مدرسی به حملات رژیم صهیونیستی به غزه

آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی از مراجع تقلید عراق به حملات رژیم صهیونیستی به غزه واکنش نشان داد و پیروزی مسلمانان را مستلزم وحدت و اتحاد دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان عراق در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به غزه گفت: حوادثی که در سرزمین‌های اشغالی فلسطین رخ می‌دهد، تحولی واقعی را در امت اسلامی نشان می‌دهد؛ و اگر ملت بر اساس بینش‌های الهی بیدار شده و فرهنگ خود را تثبیت کند، قادر خواهد بود که بر قدرت‌های ستمگر دنیا پیروز شود.

وی افزود: تا زمانی که امت به اهداف رسالت اسلامی و بصیرت‌های دین پایبند باشد و عقاید اشتباه بیگانه را دور بریزد، در امان خواهد بود.

صاحب تفسیر من هدی القرآن پیروزی مسلمانان را وعده قرآنی دانست گفت: وعده خدا بر پیروزی مؤمنین است و این وعده حقیقی است که خداوند متعال می‌فرماید: «بِنَصْرِ اللَّهِ یَنْصُرُ مَنْ یَشاءُ وَ هُوَ الْعَزیزُ الرَّحیم؛ خداوند هر که را بخواهد یاری می‌کند و اوست که شکست‌ناپذیر و مهربان است»، همان گونه که تاریخ امت اسلامی گواه است، همواره خداوند بندگانش را نصرت و یاری رسانده است، با این حال، پراکندگی مسلمانان و اغراق آن‌ها در برخی تجربیات منفی، ممکن است دلیلی بر بی‌اعتمادی آن‌ها به وعده الهی باشد و در نهایت به شکست روحی در برابر دشمن بی انجامد.

آیت‌الله مدرسی در پایان اظهار کرد: آنچه این روزها در سرزمین‌های اشغالی رخ می‌دهد، شرارت‌های جهان غرب، ناتوانی آنان در حل بحران‌ها و توانایی برترشان در ایجاد آن‌ها را بیش‌ازپیش آشکار کرد. همچنان که حوادث اخیر استاندارد دوگانه غرب را نشان داد؛ به‌طوری‌که تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم می‌کنند؛ اما از اشغالگری صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند.

کد خبر 5909852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha