در سفر به سرزمین‌های اشغالی؛

«بلینکن» کشته شدن ۲۵ آمریکایی را در طوفان الاقصی تأیید کرد

«بلینکن» کشته شدن ۲۵ آمریکایی را در طوفان الاقصی تأیید کرد

وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به سرزمین‌های اشغالی ضمن تأیید خبر کشته شدن ۲۵ آمریکایی در نبرد طوفان الاقصی، بر تداوم حمایت‌های نظامی واشنگتن از تل آویو تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد.

بلینکن در فرودگاه تل آویو طی سخنانی در نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: من به عنوان وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل سفر نکرده‌ام، بلکه به عنوان یک یهودی به اینجا آمده‌ام که پدربزرگش از کشتار فرار کرد.

وی ادامه داد: حماس مرتکب فاجعه هولناکی شد. اقدامات حماس شبیه گروه تروریستی داعش بود. این اقدامات هیچ توجیهی ندارد. من حامل این پیام برای اسرائیل هستم که ما همیشه در کنار شما خواهیم بود.

بلنیکن ضمن استقبال از تشکیل کابینه اضطراری و شورای جنگ رژیم صهیونیستی افزود: ما مهمات مربوط به سامانه پاتریوت و تجهیزات نظامی بیشتری را در اختیار اسرائیل قرار خواهیم داد. در کنگره نیز حمایت قاطعی از امنیت اسرائیل وجود دارد.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: یک ناو هواپیمابر را به منطقه اعزام کردیم و نیروهای خود را در منطقه تقویت می‌کنیم و از دیپلماسی قوی برای جلوگیری از گسترش درگیری استفاده خواهیم کرد.

بلینکن همچنین از کشته شدن ۲۵ آمریکایی در حمله حماس به شهرک‌های صهیونیست نشین خبر داد و تأکید کرد: اسرائیل حق دارد از خود دفاع و برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث تلاش کند. ما باید مراقب باشیم و از غیرنظامیان محافظت کنیم.

وی از همکاری مستحکم واشنگتن با تل آویو برای آزاد کردن اسیران اسرائیلی دربند مقاومت خبر داد و مدعی شد: حماس بیانگر دیدگاه‌ها و خواسته‌های ملت فلسطین نیست. حماس فقط خواهان نابودی اسرائیل و کشتار یهودیان است.

کد خبر 5909863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha