۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۹

دبیر سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم کودک:

جشنواره کودک پیشران سینماگران جدید است

جشنواره کودک پیشران سینماگران جدید است

اصفهان -دبیر سی وپنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: جشنواره کودک پیشران سینماگران جدید است که عاشقانه فیلم تولیدمی‌کنند و مایه امید فرزندان ایران برای رسیدن به قله هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید زین‌العابدین در اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان با روحیات فرهنگی و هنری مردم اصفهان آمیخته است، نام هنرمندان سینما ایران طی سال‌های متوالی در این جشنواره می‌درخشد.

وی ادامه داد: این جشنواره پیشران سینماگران جدید است که عاشقانه فیلم تولید می‌کنند و مایه امید فرزندان ایران برای رسیدن به قله هستند. از همه افرادی که در این مسیر همکاری و همدلی داشتند تشکر می‌کنم.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در ادامه مراسم، گفت: امیدوارم حق میزبانی را به خوبی به جا آورده باشیم، کوتاهی هم بود ما را ببخشید، برای دوره بعد قصد داریم یک پردیس سینمایی ویژه کودکان در شهر رویاها احداث کنیم. همچنین سرزمین کودک و نوجوان را به همه بچه‌های ایران تقدیم می‌کنیم.

وی ادامه داد: از همه هنرمندان می‌خواهم به بچه‌ها کمک کنند تا تاریخ گذشته ما را بدانند، نسل امروز باشد به گذشته پیوند بخورد. اسطوره، سرداران و قهرمانانی داریم که بچه‌ها باید آن‌ها را بشناسند. بعضی از ملت‌ها کمتر از ما تاریخ و هویت دارند و درحال ساخت هویت هستند. آثار هنرمندان ما باید به شکلی باشد که کودکان و نوجوانان تاریخ و فرهنگ ما را به خوبی بشناسند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اگر رؤیا و امید را از یک ملت بگیریم، محکوم به فنا هستند. کودکان و نوجوانان ما باید نسبت به آینده خود رؤیا و امید داشته باشند که هنرمندان در تقویت این رؤیا و امید نقش مهمی دارند.

همچنین منوچهر والی زاده دوبلور باسابقه کشورمان در این آئین اظهار کرد: پس از ۶۵ سال کار مستمر در دوبلاژ من را شرمنده کردید، امیدوارم تا زمانی که عمر دارم بتوانم در کنارتان باشم.

وی ادامه داد: خوشحالم از اینکه در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان حضور پیدا کردم.

گابریل انولفور کارگردان فیلم «سرخوش» نیز پس از کسب پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه پویا نمایی، گفت: ممنونم از سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان که این فرصت را در اختیار من قرار داد، این فیلم برای من اهمیت ویژه‌ای دارد.

پارک جائه کارگردان فیلم سرزمین مادری نیز پس از کسب پروانه زرین بهترین فیلم نامه، تصریح کرد: بسیار عذرخواهم که به علت شرایطی نتوانستم در ایران و کنار شما حاضر شوم امیدوارم همه مردم این فیلم را ببینند و از آن لذت ببرند. من بسیار خوشحالم که این جایزه را از سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان دریافت کردم.

دومنیک هرکر کارگردان فیلم دریای تابان پس از کسب پروانه زرین بهترین کارگردانی بین‌المللی، گفت: این اولین جایزه کارگردانی است که من دریافت می‌کنم. جشنواره‌ها محفلی هستند که مخاطب با فیلم‌های ما ارتباط برقرار می‌کند.

وی ادامه داد: دوست دارم از این جشنواره تشکر کنم که این جایزه را به من داد، از ته قلب باعث افتخار من است.

کد خبر 5910091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha