۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۰۱

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

ریزش سنگ‌های یک تنی در سیاهکل

ریزش سنگ‌های یک تنی در سیاهکل

رشت - مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از ریزش سنگ‌های یک تنی در لونک سیاهکل خبر داد و گفت: مردم از تردد در محورهای خطر آفرین بویژه در مناطق کوهستانی خودداری کنند.

امیر مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نوسانات جوی و ورود سامانه بارشی به گیلان، اظهار کرد: پس از دریافت هشدار نارنجی از سامانه هواشناسی، مدیریت بحران استان جهت هماهنگی بیشتر تشکیل جلسه داد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران به ریاست معاون عمرانی استاندار گیلان افزود: در این جلسه ضمن بررسی و پوشش نقاط ضعف گذشته، تقویت نقاط قوت دستگاه‌ها و همراهی بیشتر بین دستگاه‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به بارش ۲۰۰ میلی متری باران در رضوانشهر و ۱۷۰ میلی متری در چابکسر بیان کرد: با هماهنگی و تعامل خوب بین دستگاهی که در استان وجود دارد تاکنون چالش‌ها و مشکلات حوزه بحران باران در گیلان رفع شده است.

مرادی از ریزش سنگ‌های یک تنی در لونک سیاهکل خبر داد و اضافه کرد: پای کار بودن فرمانداران و همراهی دستگاه‌های خدمات رسان سبب شد تا رانش‌های صورت گرفته در نقاط مختلف گیلان در سریع‌ترین زمان ممکن پاکسازی شود.

ریزش سنگ آسیب جانی نداشته است

وی با بیان اینکه ریزش سنگ و رانش‌ها تاکنون آسیب جانی نداشته است، افزود: اطلاع رسانی به موقع و همچنین پای کار بودن مسئولان و دستگاه‌ها در گیلان وضعیت استان را در حالت عادی قرار داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به بالا آمدن آب و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در برای نقاط استان بیان کرد: پل‌های آب نما در برخی نقاط گیلان از جمله فومن، رودسر و املش زیر آب رفته است و تردد در این محورها خطرآفرین است.

مرادی با اشاره به محدود سازی محورهای خطر آفرین و مسدود کردن پل‌های آب نما در برخی نقاط گیلان، اضافه کرد: مردم از تردد در محورهای خطر آفرین بویژه در مناطق کوهستانی که با رانش زمین و ریزش سنگریزه‌ها همراه است، خودداری کنند.

وی با تاکید بر پرهیز از تردد در محورهای کوهستانی گیلان، افزود: به علت بارش شدید باران و احتمال رانش و ریزش سنگریزه‌ها تردد در محورهای کوهستانی مدیریت شده و در صورت ضرورت صورت گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه شرایط در استان عادی گزارش شده است، گفت: تاکنون ۵ منطقه گیلان دچار رانش و ریزش سنگریزه شده بود که عملیات پاکسازی در آن انجام شده است.

کد خبر 5910093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha