۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰

سردار منتظرالمهدی مطرح کرد؛

استفاده پلیس از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای جامعه‌ فرهیخته‌ نابینا

استفاده پلیس از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای جامعه‌ فرهیخته‌ نابینا

سخنگوی فراجا گفت: کم‌بینایان و نابینایان با چالش بزرگی روبرو هستند، اما استعدادهای شگرفی دارند که پلیس می‌تواند از آن استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار منتظرالمهدی به مناسب روز ایمنی عصای سفید گفت: بالا رفتن مهارت‌های اجتماعی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت که به طور ملموس بر کیفیت، پویایی و شکوفایی زندگی فردی و اجتماعی تأثیر می‌گذارد؛ نباید فراموش شود. بی شک افراد کم بینا و نابینا به دنبال خارج شدن از حالت وابستگی و برجسته‌تر شدن مشارکت اجتماعی شأن هستند؛ ما نیز بر خودمان فرض می‌دانیم که تا سر حد ممکن مسائل مرتبط با حوزه انتظامیِ این عزیزان را مرتفع و تسهیل کنیم.

وی افزود: کم بینایان و نابینایان، عضوی از جامعه شهری و مدرن امروزی هستند؛ حقوق اجتماعی واضح و مشخصی دارند؛ نیاز به ترحم نداشته و به دنبال رعایت شدن حقوق حقه خودشان از سوی سایرین هستند. حوزه توان یابان و توجه ویژه به آنها در فراجا، بخش قابل توسعه و ارتقایی است که انشاالله در اهداف بلند مدت فراجا قرار خواهد گرفت.

سخنگوی فراجا بیان کرد: الزام تعامل دوسویه با نابینایان کاملاً احساس می‌شود؛ پلیس می‌تواند از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای جامعه توانمند و فرهیخته نابینا استفاده کند. امنیت توان یابان جامعه و توجه به دغدغه‌های روزمره آنها که بخشی با حوزه‌ی مأموریت‌های پلیس درهم تنیده است برای فراجا حائز اهمیت است.

او ادامه داد: باید حوزه‌های مشترک همکاری، هماهنگی و ارتقا نظام شهروندی میان نابینایان عزیز و پلیس را بیابیم؛ این موضوعات مغفول مانده و کمتر توجه شده است؛ عزیزان خودشان در این زمینه پیش‌قدم شده و ایده‌ها و راهکارهایشان را به اشتراک بگذارند. نیازمندی‌های امنیت و آرامش یک شهروند توان یاب، متفاوت بوده و باید مورد مداقه قرار گیرد.

سخنگوی فراجا یادآور شد: به دنبال تعارفات معمول و روزمره با این قشر عزیز جامعه نباشیم؛ رعایت حقوق این عصا به دستان، با احترام ظاهری به دست نمی‌آید؛ ضروری است که همه جامعه به ویژه فرزندانمان را در خصوص نحوه برخورد با کم بینا و نابینا آشنا کنیم.

کد خبر 5911282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha