۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱

الهیان در گفت‌وگو با مهر:

همه احزاب کشور به دنبال افزایش مشارکت در انتخابات باشند

همه احزاب کشور به دنبال افزایش مشارکت در انتخابات باشند

دبیرکل جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب گفت: همه احزاب و تشکل‌های کشور باید فراتر از حزب، گروه و ظرفیت سیاسی خود و با یک نگاه کلان برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو تلاش کنند.

زهره الهیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه انتخابات پیش رو بسیار مهم، کلیدی و تأثیرگذار است، گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر و در عرصه داخلی مسیر قله‌های پیشرفت را به سرعت طی می‌کند و در گام دوم انقلاب هستیم و از طرف دیگر تحولات دوران گذار در عرصه بین‌ الملل بسیار جدی است، نقش جمهوری اسلامی ایران و به ویژه مجلس آینده در این زمینه می‌تواند بسیار کلیدی و مهم باشد و این موضوع اهمیت انتخابات آتی را دوچندان می‌کند.

وی تاکید کرد: حتماً باید انتخابات امسال با مشارکت بالا و حضور حداکثری مردم برگزار شود تا با انتخاب شایسته مردم، مجلسی کارآمد و مؤثر روی کار بیاید که تمام تلاش خود را روی احقاق حقوق ملت و تحقق اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بگذارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه ما باید هر آنچه را که در توان داریم برای افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات به صحنه بیاوریم، گفت: در هر انتخاباتی برای ما در وهله اول افزایش مشارکت و سپس انتخاب افراد اصلح حائزاهمیت است. بر این اساس لازم است که همه ظرفیت‌های مردمی به صحنه بیاید که مهم‌ترین ظرفیت‌، احزاب و تشکل‌های سیاسی هستند.

احزاب و تشکل‌های کشور فعال‌تر باشند

الهیان ادامه داد: احزاب و تشکل‌های ما باید خیلی بیشتر از وضعیت فعلی برای انتخابات اسفند ماه فعال باشند. البته زمانی که بحث تشکل‌ها را مطرح می‌کنیم، منظور ما فقط تشکل‌های سیاسی نیست بلکه تشکل‌های دانشجویی، اجتماعی، انجمن‌ها و اصناف همگی باید به صحنه بیایند. این حرف به این معنا نیست که احزاب و تشکل‌های کشور صرفاً زیر پرچم طیفی خاص قرار بگیرند، بلکه برای افزایش مشارکت و ترغیب مردم برای حضور مؤثر در عرصه انتخابات باید همه ظرفیت‌های مردمی قدر دانسته و به کار گرفته شود.

رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد در مجلس اظهار داشت: این فراکسیون در نشست‌هایی که با تشکل‌های مردمی برگزار می‌کند، همواره بر این موضوع تاکید دارد که همه تشکل‌ها و احزاب کشور باید نقش خود را برای انتخابات به خوبی ایفا کنند. همه احزاب و تشکل‌های کشور باید فراتر از حزب، گروه و ظرفیت سیاسی خود و با یک نگاه کلان برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو تلاش کنند.

دبیرکل جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی درباره فعالیت‌های انتخاباتی این جمعیت، گفت: جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی به تازگی تأسیس شده و متشکل از نخبگان و فعالان سیاسی است. ما هم تلاش می‌کنیم به وظیفه اساسی خود برای افزایش میزان مشارکت در انتخابات اسفند ماه عمل کرده و به زودی نشستی با موضوع انتخابات برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 5917205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha