۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹

معاون استاندار مرکزی تاکید کرد؛

لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت حوادث در فصل سرما

لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت حوادث در فصل سرما

اراک- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: با توجه به احتمال بروز حوادث در فصول پاییز و زمستان، دستگاه‌ها باید اقدامات پیشگیرانه را برای کاهش حوادث در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر اسدی پیش از ظهر شنبه در نشست کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی اظهار داشت: فصل سرما در پیش است و باید دستگاه‌های مسئول، ملاحظات لازم برای مدیریت و ایمن سازی راه‌های ارتباطی و پیشبرد برنامه‌های کوتاه مدت خود داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تاکید کرد: مهندسی راه، تسریع در ارائه خدمات امداد و نجات، ارتقای فرهنگ رانندگی، تقویت شاخص‌های پیشگیری، تولید و پخش محتواهایی در خصوص ارتقای فرهنگ رانندگی ایمن از بستر رسانه ملی و مدیریت سرعت از جمله اقدامات مؤثر در کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

اسدی بر تلاش مضاعف برای ایمن سازی شماری از تقاطع های همسطح تعیین شده دارای اولویت در جاده‌های ارتباطی استان با مشارکت سه جانبه دفتر امور روستایی، فرمانداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تأکید کرد و افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان عضو در کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت حمل‌ونقل و سوانح رانندگی در استان مرکزی باید پیش از شروع فصل زمستان نسبت به پیشبرد برنامه‌های کوتاه‌مدت خود اقدام نموده و از هیچ تلاشی در خصوص کاهش تصادفات جاده‌ای دریغ نکنند.

وی گفت: ساماندهی امداد خودروهای سیار تحت پوشش کانون جهانگردی، تعیین تکلیف تعدادی از راه‌های استان که هنوز تحویل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نشده و برگزاری نشست‌های منظم شورای ترافیک توسط فرمانداری‌ها از دیگر مباحثی است که باید در اولویت اقدامات مسئولان امر قرار گیرد.

کد خبر 5917482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha