۹ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۴

در مراسمی؛

صید ماهیان گرمابی در شهرستان گرمی آغاز شد

صید ماهیان گرمابی در شهرستان گرمی آغاز شد

گرمی- طی مراسمی با حضور مدیرکل شیلات استان، فرماندار شهرستان گرمی و جمعی از مسئولان محلی صید ماهیان گرمابی در سد گیلارلو شهرستان گرمی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل شیلات استان اردبیل شامگاه دوشنبه در مراسم آغاز صید ماهی گرمابی در سد گیلارلو شهرستان گرمی اظهار کرد: صنعت آبزی‌پروری به ویژه پرورش ماهیان گرمابی در این استان با توجه به وجود شرایط مناسب اقلیمی، دارای صرفه اقتصادی است و می‌تواند به عنوان یک فرصت شغلی درآمدزا برای مردم منطقه تلقی شود.

محمد اله‌بخش با اشاره به شرایط مناسب آب و هوایی در این شهرستان برای پرورش ماهیان گرمابی، تصریح کرد: اشتغالزایی، تأمین پروتئین مورد نیاز مردم و استفاده بهینه از منابع آبی موجود از مهمترین اهداف پرورش ماهیان گرمابی در استان است.

وی با اعلام اینکه منطقه مغان جز مهمترین مراکز پرورش ماهیان گرمابی است، یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم، امیدواریم تولیدات ما در سال‌های آینده به چندین برابر رقم فعلی برسد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: چهار گونه ماهی گرمابی از نوع کپور، آمور، فیتوفاک و بیگ هد در این مزارع پرورش داده می‌شود که این ماهی‌ها پس از رسیدن به وزن مطلوب علاوه بر تأمین نیاز استان، به استان‌های دیگر نیز صادر می‌شود.

کد خبر 5926102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha