۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰

ضدحملات ناکام اوکراین؛ زلنسکی در جستجوی «سپر بلا»!

ضدحملات ناکام اوکراین؛ زلنسکی در جستجوی «سپر بلا»!

نشریه تایم در گزارشی نوشت که رییس جمهور اوکراین برای آنکه ناکامی ضدحملات این کشور علیه مسکو را به گردن نگیرد، به‌دنبال «خانه‌تکانی بزرگ در ارتش و رهبری سیاسی این کشور است.»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، نشریه «تایم» نوشته است که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در جستجو برای یافتن «سپر بلا» و «قربانیانی» که بتواند شکست ضدحملات کی‌یف علیه مسکو را به گردن آنها بیندازد، ارتش و سران سیاسی اوکراین را هدف گرفته است.

یکی از مشاوران ارشد زلنسکی که به شرط پنهان ماندن هویتش با تایم مصاحبه کرد، گفته است که زلسکی بر تمایلش برای «شکست دادن روسیه در میدان نبرد، مصمم است اما لجبازی او حالا به سرحد آخرالزمانی رسیده است. او خودش را گول می‌زند. ما هیچ گزینه‌ای نداریم و برنده نمی‌شویم.

به گفته مشاور زلنسکی، با این حال، «حقیقت موجود با رویای زلنسکی مبنی بر تحمیل شکست به مسکو، بسیار متفاوت است و مخالفت‌ها تشدید شده است.» وی اضافه کرد: برخی از فرماندهان خط مقدم، از فرمان پیشروی خودداری کرده‌اند حتی وقتی این فرمان مستقیماً از دفتر رییس جمهور بیاید. تنها خواسته ارتش این است که در سنگرها بنشیند و خط دفاعی را حفظ کنیم. اما نمی‌توانیم جنگ را به این سبک پیروز شویم و نیروها عملاً پیشروی نمی‌کنند.

دیگر مشاور زلنسکی هم که نخواست نامش فاش شود، گفت که اوکراین همچنین برای زمستان پیش رو، چندان آمادگی ندارد و این بار دیگر، مشکلات زیرساختی و سایر مصائب را صرفاً به گردن روسیه انداختن، جواب نخواهد داد.

وی اضافه کرد: پارسال مردم روسیه را مقصر می‌دانستند اما این بار ما را مقصر خواهند دانست که نتوانستیم کشور را خوب مهیا کنیم.

به نوشته تایم، زلنسکی برای بهبود اوضاع، احتمالاً دست به خانه‌تکانی گسترده در تیمش خواهد زد و این جابه‌جایی‌ها هم ارتش و هم سران غیرنظامی را شامل می‌شود. «دست کم یک وزیر و یک ژنرال ارشد مسئول ضدحملات ناکام اوکراین باید برکنار شوند.»

کی‌یف از اوایل ژوئن ضدحملات خود علیه نیروهای روسیه را آغاز کرد اما تاکنون هیچ دستاورد محسوسی نداشته است. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در ماه سپتامبر، تاکید کرد که ضدحملات اوکراین کاملاً شکست خورده و ارتش این کشور تلفات سنگینی را متحمل شده است. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز اخیراً اعلام کرد که اوکراین در جریان ضدحملاتش، دست کم ۹۰ هزار نیرو از دست داده است.

کد خبر 5926520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha