رویترز: گذرگاه رفح با میانجی‌گری قطر برای خروج محدود از غزه بازشد

رویترز: گذرگاه رفح با میانجی‌گری قطر برای خروج محدود از غزه بازشد

رویترز مدعی شد که با میانجی‌گری قطر، گذرگاه رفح برای خروج محدود «افراد به شدت مجروح و دارندگان گذرنامه خارجی» از غزه، باز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز مدعی شد که براساس توافقی بین مصر، رژیم صهیونیستی و حماس به میانجی‌گری قطر و با هماهنگی آمریکا، افراد با شرایط جسمانی وخیم و دارندگان گذرنامه خارجی می‌توانند از طریق گذرگاه «رفح»، نوار غزه را ترک کنند.

رویترز به نقل از منبعی آگاه ضمن اعلام این خبر، مدعی شد که هیچ چارچوب زمانی درباره اینکه گذرگاه رفح تا چه مدت باز خواهد ماند، ارائه نشده است.

این منبع به رویترز گفت که توافق مذکور با سایر موضوعات مورد مذاکره از جمله صهیونیست‌هایی که حماس آنها را گروگان گرفته یا وقفه‌هایی که برای تعدیل بحران انسانی در نوار غزه طراحی شده است، ارتباطی ندارد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به میانجی‌گران اعلام کرده است که به زودی حدود ۲۰۰ گروگان را آزاد خواهد کرد. براساس اعلام منابع پزشکی، مصر در شهر «شیخ زوید» واقع در منطقه سینا یک بیمارستان صحرایی دایر کرده و همچنین ۱۰ دستگاه آمبولانس نیز به گذرگاه رفح اعزام شده است.

پس از عملیات طوفان الاقصی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) که اشغالگران را به شدت غافلگیر کرد، صهیونیستها در اقدامی وحشیانه با حملات هوایی گسترده نوار غزه را بمباران کرده و به تازگی نیز از آغاز حمله زمینی علیه غیرنظامیان در این باریکه خبر داده‌اند. سازمان ملل و سایر نهادهای بشردوستانه تاکید کرده‌اند که غیرنظامیان نوار غزه در شرایط به شدت فاجعه‌باری هستند و بیمارستان‌ها به علت قطع برق به دست اسرائیل، برای مداوای مجروحان که عمدتاً زنان و کودکان هستند، تقلا می‌کنند. در پی حملات وحشیانه صهیونیست‌ها، تاکنون بیش از هشت هزار نفر در باریکه غزه به شهادت رسیده‌اند.

همچنین رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در جریان تجاوز بامدادی به اردوگاه جنین، برق، ارتباطات و دسترسی به اینترنت را در مناطق مختلف این اردوگاه قطع کرد.

کد خبر 5927523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha