۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۰۹

معاون ارشاد استان بوشهر:

جشنواره ملی خوشنویسی قرآنی در بوشهر برگزار می شود

جشنواره ملی خوشنویسی قرآنی در بوشهر برگزار می شود

بوشهر- معاون فرهنگی و رسانه‌ای، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرگفت: دومین دوره جشنواره ملی خوشنویسی قرآنی در بوشهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید حیدری ظهر پنج شنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی قرآنی در بوشهر گفت: قرآن کریم همواره با هنر خوشنویسی عجین بوده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: برای فراگیر کردن هنر خوشنویسی در سطح جامعه باید بستر مناسب را برای ارائه ظرفیت‌ها فراهم کرد تا نه تنها هنرمندان بلکه آحاد مردم جامعه بویژه نوجوانان و جوانان با این هنر ارتباط برقرار کنند.

حیدری با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی قرآنی گسترش فرهنگ قرآن کریم در قالب هنر است، افزود: این رویداد فرهنگی، هنری و قرآنی می‌تواند علاوه بر ترویج این هنر مقدس، جامعه هدف کودک، نوجوان و جوان را به آموزش قرآن و فعالیت‌های در این راستا تشویق و ترغیب کند.

وی عنوان کرد: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مؤسسات قرآنی، مدارس و انجمن‌های خوشنویسی می‌توان این هنر را در جامعه گسترش داد و موجب اعتلای بیش از پیش جایگاه هنر خوشنویسی شد.

رئیس انجمن خوشنویسان استان بوشهر خوشنویسی را یک هنر فاخر بیان کرد و گفت: به منظور بسط و گسترش فرهنگ قرآن کریم باید آموزه‌های این کلام الهی با شیوه‌های هنری بیان شود تا بهتر بتوانیم مفاهیم و پیام را به مخاطب القا کنیم.

سید محمد موسوی اظهار کرد: خوشنویسی هنر اول جهان اسلام است و از دیرباز در کشور از احترام خاصی برخوردار است.

وی افزود: بالا بردن سطح جشنواره حائز اهمیت است تا با برنامه‌ریزی مناسب و هم‌اندیشی برنامه‌ای در شأن و منزلت جامع‌ترین کتاب آسمانی و هنر خوشنویسی برگزار شود.

وی گفت: فراخوان دومین دوره جشنواره ملی خوشنویسی قرآنی تا پایان ماه جاری از طریق سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و پیام‌رسان‌ها در فضای مجازی منتشر و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همچنین حاضرین در ادامه نکاتی را در ارتباط با برگزاری جشنواره از جمله طراحی پوستر اطلاع‌رسانی، جوایز نفرات برگزیده، انتخاب داوران و موضوع بخش ویژه جشنواره بیان کردند که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 5928516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha