۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۸:۴۵

فلسطین در بیانات رهبر انقلاب/۱؛

مساله فلسطین مساله عربی و اسلامی نیست، یک مساله انسانی است

مساله فلسطین مساله عربی و اسلامی نیست، یک مساله انسانی است

این کودکان مظلوم در زیر چادرها متولد می‌شوند،در زیر چادر سلاح می‌آموزند، در زیر چادر درس می‌خوانند، به این سبب است که معتقدیم مساله فلسطین یک مساله عربی و اسلامی نیست،یک مساله انسانی است.

خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ و ادب _ الناز رحمت نژاد: قریب به یک قرن است که مسأله اشغال فلسطین و تشکیل دولت یهود، از مسائل مهم جهان اسلام است. علمای مسلمان، فراخور مسئولیت شأن و در موقعیت‌های اجتماعی و سیاسی، نسبت به این مسأله واکنش نشان داده‌اند. علمای شیعه نیز از همان ابتدای اشغال فلسطین، از این مسأله ابراز نگرانی کرده و با فلسطینیان هم دردی نشان داده‌اند؛ و بر مبارزه با اشغالگران تا آزادی سرزمین فلسطین تاکید کرده‌اند. گرچه در طی دهه‌های اول تشکیل دولت صهیونیستی در خاک فلسطین، پیشگامان مبارزه با اشغالگری، کشورهای عرب همسایه فلسطین، مانند مصر و سوریه بودند، اما شکست‌های پیاپی اعراب از اسرائیل، بیشتر این کشورها را از دایره حمایت از مبارزان فلسطینی خارج کرد و در نهایت بیشتر آنان تن به سازش با رژیم صهیونیستی دادند. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به رهبری امام خمینی (ره)، مبارزه با اشغالگری صهیونیست‌ها و حمایت از فلسطین، به عنوان یک سیاست ثابت توسط مسئولان جمهوری اسلامی اعلام و اتخاذ شد. اکنون سخن عالمان شیعه مبنی بر ضرورت مبارزه برای آزادی فلسطین، با ابزار قدرت و سیاست که به دست انقلابیون مسلمان افتاده بود، به گوش مسلمانان منطقه و مردم جهان می‌رسد.

بر هیچکس پوشیده نیست که انقلاب اسلامی ایران بر پایه مبانی دین مبین اسلام به وجود آمده است. بر همین اساس حمایت از منافع جهان اسلام به خصوص ملت‌های مظلوم مسلمان از اولین شعارهایی بود که توسط امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح شد.

این در حالی بود که رژیم منحوس پهلوی جزو اولین دولت‌های اسلامی بود که اسرائیل این دولت جعلی را به رسمیت شناخته بود.

آرمان امام راحل جان تازه ای به پیکر انتفاضه دمید و ابتکار تعیین جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس عامل ماندگاری مسئله فلسطین شد.

پس از ارتحال حضرت امام (ره) علم این آرمان خواهی بر دوش خلف صالح او یعنی حضرت آیت الله خامنه ای (دام ظله العالی) قرار گرفت. گستره اطلاعات معظم له و اشراف ایشان بر مبانی فقهی، تاریخی و سیاسی مساله فلسطین هر کسی را به پای سخن ایشان می‌کشاند.

در فرصتی که دست داد بر اساس کتاب «مساله فلسطین از نگاه حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مدظله العالی)» نوشته سعید صلح میرزایی که توسط انتشارات انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است به بررسی و مرور نظرات و بیانات رهبر معظم انقلاب در مجامع عمومی و خطبه‌های نماز جمعه پیرامون مساله فلسطین طی سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۰ پرداختیم.

در ادامه مشروح نظرات و بیانات مقام معظم رهبری پیرامون مسئله فلسطین را می‌خوانید؛

*آینده فلسطین

اما آینده چگونه است؟ اما آینده فلسطین و قدس چگونه است؟ من در این باره به شما مقداری آگاهی بدهم تا ملت ایران بداند همچنانی که یک طلسم شکست ناپذیر را در این منطقه شکست، یعنی بزرگ‌ترین دژهای مستحکم را در منطقه خاورمیانه بلکه سراسر آسیا توانست متلاشی کند، دژ بزرگ و نیرومند امپریالیست، یعنی حکومت جبار و غاصب پهلوی را توانست در منطقه شکست بدهد، همچنین این طلسم دوم را که به صورت یک قدرت افسانه‌ای درآمده است، انقلاب ما خواهد شکست و از بین خواهد برد.

*مساله فلسطین یک مساله انسانی، نه صرفاً عربی یا اسلامی

امروز در سطح دنیا چه می‌گذرد؟ امروز صهیونیست‌ها در منطقه عربی مشغول به چه کار و چه عملی هستند؟ یک نگاه ساده به منطقه بیندازید برادران و خواهران مسلمانی که به یاد برادران فلسطینی می تپد، یک انسان آواره جلب ترحم هر انسان آزاده ای را می‌کند. امروز یک ملت، یک ملت به نام فلسطین آواره است، از وطن و از کشور خود آواره است.

این کودکان محروم و مظلوم در زیر چادرها، در اردوگاه‌ها متولد می‌شوند، با کمک دولت‌ها و ملت‌هایی که به وظایف واقعی خود هم در قبال آنها عمل نمی‌کنند، مدعیان، با کمک اینها این کودک بزرگ می‌شود. در زیر چادر سلاح می‌آموزد، در زیر چادر درس می‌خواند، در اردوگاه زندگی می‌کند. یک ملت، سه میلیونی را از خانه، از کاشانه، از شهر، از معبد، از مسجد، از همه چیز خود و از زندگی خود محروم کردند، آنها را به کشورهای بیگانه راندند، این بزرگ‌ترین فاجعه‌ای است که در طول تاریخ بشر می‌توان سراغش را داشت این کودکان محروم و مظلوم در زیر چادرها، در اردوگاه‌ها متولد می‌شوند، با کمک دولت‌ها و ملت‌هایی که به وظایف واقعی خود هم در قبال آنها عمل نمی‌کنند، مدعیان، با کمک اینها این کودک بزرگ می‌شود. در زیر چادر سلاح می‌آموزد، در زیر چادر درس می‌خواند، در اردوگاه زندگی می‌کند. یک ملت، سه میلیونی را از خانه، از کاشانه، از شهر، از معبد، از مسجد، از همه چیز خود و از زندگی خود محروم کردند، آنها را به کشورهای بیگانه راندند، این بزرگ‌ترین فاجعه‌ای است که در طول تاریخ بشر می‌توان سراغش را داشت. به این سبب است که ما معتقدیم مساله فلسطین صرفاً یک مساله عربی و حتی صرفاً یک مساله اسلامی نیست، یک مساله انسانی با اهمیت است.

*جنایات صهیونیست‌ها بی سابقه در دنیا

نوع فاشیسمی که امروز رهبران صهیونیست خائن و همین بیگن خائن که امروز در رأس دولت اسرائیل غاصب قرار گرفته است، نوع فاشیسمی که این دولت فاشیست جنایتکار انجام می‌دهد و اعمال می‌کند، در دنیا بی سابقه است. شما ببینید در دیریاسین چه کردند، در زندان‌های اسرائیل چه کردند، جوان‌های مسلمان را گرفتند در زندان‌ها بردند، ان ها را شکنجه کردند، حتی با سرنگ خون جوان‌های مسلمان را کشیدند و در بانک خون برای عناصر مزدور اسرائیلی آنها را ثبت و ضبط کردند. شما ببینید با ثروت‌های مردم فلسطین چه کردند، با مردان و زنان و جوانان ان ها چه فاجعه‌ای را بروز دادند و انجام دادند، با دولت‌های مسلمان چه کردند.

*غده چرکین سرطانی به نام اسرائیل، مایه تفرقه دولت‌های مسلمان

این غده چرکین سرطانی را امپریالیست‌ها، دشمنان بزرگ بشریت در داخل وطن اسلامی و عربی ما کاشتند، امروز این غده رشد کرده است، مایه تفرقه دولت‌های مسلمان شده است. شما ببینید در میان این سران ودولت هایی که نام اسلام بر خود نهاده‌اند هیچکدام از اینها را، هیچیک از اینها را شما نمی‌توانید نشان بدهید که توانسته باشند به وظایف اسلامی و انسانی و عربی خود به طور کامل در قبال مساله فلسطین انجام وظیفه کرده باشند، چرا؟ زیرا آنها را سرگرم کرده‌اند به مسائل داخلی کشورهای عربی. این فاجعه آفرینی از کجا به وجود آمد؟ از وجود همین غده چرکینی که به نام اسرائیل نامیده می‌شود و در قلب سرزمین‌های مسلمان نشین و عرب نشین این غده چرکین به وسیله دولت‌ها و قدرت‌های بزرگ به وجود آمده است.

*شکست اسرائیل توسط مسلمانان، عامل خوشبختی آنها در دنیا

امروز ملت فلسطین به پا خواسته است و به هوش آمده است. همان خطابی که آن روز قرآن به بنی اسرائیل می‌کرد که در حال یک مبارزه بزرگ بر ضد طغیان بودند، امروز همین خطاب به مسلمانان فلسطینی و همه مسلمانان غیور است که «ان احسنتم، احسنتم لانفسکم و ان اساتم فلها» اگر نیکویی کنید، اگر مجاهدت در راه خدا کنید، اگر عمل به فرمان خدا کنید، اگر در راه مبارزه با دشمنان انسانیت و دشمنان دین و حقیقت، ای مسلمانان فلسطینی! ای مسلمانان عرب! و ای مسلمانان عالم! اگر به این وظایف عمل کنید این نیکی را در حق خود کرده‌اید.

آن روزی که در این منطقه یک قدرت عظیم اسلامی به وجود بیاید و این قدرت بتواند مشت محکمی به دهان قدرت‌های متجاوز شرقی و غربی وارد کند، دیگر ملت‌های اسلامی روی استضعاف، روی مستمندی، روی فقر و گرسنگی را نخواهند دید. شما ببینید در کشورهای اسلامی از فقر، از بیسوادی و جهل چه خبر است. در این سرزمین‌های با وسعت، چندین ده میلیون مسلمان در این منطقه زندگی می‌کنند، اما هیچیک از لوازم یک زندگی انسانی و شرافتمندانه برای این مردم فراهم نیست، چرا این‌جور است؟ زیرا که قدرت‌های بزرگ، مصلحت خود را در آن دیده‌اند که برای اینکه بتوانند منافعشان را تأمین کنند، این ملت را، این ملت‌ها را در زیر فشار، در زیر آتش اختلاف و نفاق همواره نگهدارند، آنها را به خودشان سرگرم کنند، آنها را به مسائل داخلی شأن سرگرم کنند و نگذارند به یک وحدت عظیم جهانی نائل بیایند و عامل و پایگاه امپریالیسم در این منطقه اسرائیل خائن است.

ادامه دارد…

کد خبر 5931434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha