۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴

به مناسبت هفته کتاب؛

نمایشگاه کتاب در بندر دیر افتتاح شد

نمایشگاه کتاب در بندر دیر افتتاح شد

بوشهر- در آیینی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان دیر به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه بزرگ کتاب در بندر دیر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر پیش از ظهر یکشنبه در آئین افتتاح نمابشگاه کتاب در دیر، اظهار داشت: کتاب و مطالعه به عنوان یک انرژی در روح و تن آدمی اثر خوبی دارد.

غلامرضا شعرانی با تاکید بر لزوم انس گرفتن خانواده‌ها با کتاب، افزود: اگر کتاب در سبد خانوار قرار گیرد آثار آن در کاهش آسیب‌ها و بزهکاری‌ها در جامعه نمایان می‌شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه بزرگ کتاب دیر با همکاری انتشارات نگاه آشنا در بخش‌های مختلف روان شناسی، رمان، تاریخ، کودک و نوجوان، مذهبی و… با تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصد از ۲۰ آبان ماه تا ۱۲ آذر در پارک بسیج شهر دیر دایر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر عنوان کرد: بن خرید کتاب با تخفیف به زودی در سطح شهر به ویژه در مدارس بین دانش آموزان توزیع می‌شود.

وی درباره برنامه‌های هفته کتاب در شهرستان دیر یادآور شد: رونمایی از کتاب دو نفر از نویسندگان شهرستان، اجرای نمایشنامه خوانی و برگزاری شنبه‌های کتاب در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله برنامه‌های هفته کتاب در سطح شهرستان دیر است.

شعرانی افزود: امیدواریم با انجام این فعالیت‌ها در سیر مطالعاتی و افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان نقش داشته باشیم.

نمایشگاه کتاب در بندر دیر افتتاح شد

امام جمعه موقت دیر در این مراسم با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و دفاع از مقاومت مردم غزه، گفت: کتاب یکی از ارزشمندترین چیزهایی است که اگر در سبد زندگی قرار گیرد نقش مهمی در سعادت افراد دارد.

حجت الاسلام سیدابراهیم سعیدی به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مطالعه و کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: از ظرفیت نمازجمعه و شورای فرهنگ عمومی، آموزش و پرورش و سایر ادارات و نهادها برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه استفاده شود.

وی با بیان اینکه دیر از جمله شهرستان‌هایی است که نمایشگاه کتاب بدون وقفه در آن برگزار می‌شود، افزود: برای حضور مردم و نوجوانان و جوانان در این نمایشگاه کتاب، اطلاع رسانی لازم در مدارس و مساجد انجام شود.

به گزارش مهر در این نمایشگاه دوهزار عنوان کتاب در قالب بیش از ۱۰ هزار جلد در معرض دید عموم قرار گرفته است.

کد خبر 5936552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha