۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲

سردار جان‌نثاری خبر داد؛

برگزاری اولین دوره مسابقات مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه فراجا

برگزاری اولین دوره مسابقات مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه فراجا

معاون تربیت و آموزش فراجا از برگزاری اولین دوره مسابقات مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و فراجا در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حبیب الله جان نثاری با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات مهارت آموزی کارکنان وظیفه فراجا اظهار داشت: ترویج فرهنگ مهارت آموزی در نیروهای مسلح و کشور، ارتقای سطح کیفی آموزش‌های مهارتی، شناسایی استعدادهای برتر و برنامه‌ریزی برای رشد توانمندی کارکنان وظیفه، تلاش برای استانداردسازی آموزش‌ها، مجتمع‌ها و تجهیزات آموزشی از اصلی‌ترین اهداف اولین دوره این مسابقات است.

معاون تربیت و آموزش فراجا در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف دیگر از برگزاری این گونه مسابقات پرداخت و توضیح داد: بهره‌گیری مؤثرتر از مهارت کارکنان وظیفه در طول خدمت، ایجاد نشاط و افزایش جذابیت در طول خدمت سربازی، افزایش انگیزه کارکنان وظیفه برای کسب مهارت‌ها، ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی استعدادها و افزایش زمینه اشتغال پذیری کارکنان وظیفه از دیگر اهداف مدنظر در خصوص برگزاری این مسابقات است.

وی تصریح کرد: مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، رویدادی است رقابتی و مهارتی محور که به صورت دوسالانه و در ۴ مرحله (شهرستانی، استانی، سازمانی و کشوری) در رشته مهارت‌های گوناگون برگزار می‌شود که در برنامه مسابقات مهارتی سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۵ رشته پیش بینی شده است.

بنابراین گزارش؛ روند برگزاری مسابقات بدین شرح است:

۱- مرحله شهرستان، یگان: مسابقات مرحله شهرستان، یگان اولین مرحله برگزاری مسابقات است که بر اساس پراکندگی جغرافیایی یگان‌های سازمان‌های نیروهای مسلح و به تفکیک هر شهرستان، یگان برگزار می‌شود.

پس از اطلاع رسانی در خصوص برگزاری مسابقات و رشته مورد نظر و به استناد خود اظهاری کارکنان وظیفه دارای مهارت، منطبق با رشته‌های ابلاغی، تیم ارزیابی خبرگی شهرستان / یگان که متشکل از مسئول مهارت آموزی و مربیان و استادکاران سازمانی است، پس از آزمایش‌های لازم با توجه به مقدورات موجود، نسبت به انتخاب یک نفر برتر در هر رشته برای معرفی به مرحله استانی اقدام می‌کنند.

۲- مرحله استانی: مسابقات مرحله استانی دومین مرحله برگزاری مسابقات بوده و به صورت یکپارچه در سطح استان و به تفکیک یگان‌های هر یک از سازمان‌های نیروهای مسلح برگزار می‌شود. قرارگاه مهارت آموزی استانی هریک از سازمان‌های نیروهای مسلح محل برگزاری آزمون را مشخص و در تمامی رشته‌های دارای متقاضی (معرفی شده از شهرستان‌ها و یگان‌های سطح استان) مراحل انتخاب نفرات برتر را انجام می‌دهد. در این مرحله، در هر رشته مهارت می‌بایست یک نفر برگزیده به مرحله سازمانی معرفی شود.

۳- مرحله سازمانی: مسابقات مرحله سازمانی سومین مرحله برگزاری مسابقات است و به صورت یکپارچه و به تفکیک هریک از سازمان‌های نیروهای مسلح برابر سهمیه تعیین شده برگزار می‌شود. در این مرحله یگان برگزارکننده مسابقات که از سوی سازمان‌های نیروهای مسلح با هماهنگی قرارگاه مرکزی انتخاب و به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند، متولی برگزاری مسابقات برگزیدگان مرحله استانی برای سازمان مربوطه خواهد بود.

۴ – مرحله کشوری: مسابقات کشوری آخرین مرحله از برگزاری مسابقات است که با حضور منتخبین تمامی سازمان‌های نیروهای مسلح و به صورت یکپارچه در سطح کشور برگزار می‌شود. این مرحله با حضور تعداد ۱۶۵ نفر از منتخبین از بین کارکنان وظیفه ماهر نیروهای مسلح در ۱۵ رشته و هر رشته ۳ نفر به میزبانی سازمان منتخب در سطح ملی که از سوی قرارگاه تعیین و به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور معرفی می‌شود، برگزار خواهد شد.

کد خبر 5938530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha