۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی:

مردم خراسان جنوبی ۵۱ هزار جلد کتاب اهدا کرده اند

مردم خراسان جنوبی ۵۱ هزار جلد کتاب اهدا کرده اند

بیرجند-مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی گفت: طی یک سال گذشته مردم خراسان جنوبی ۵۱ هزار جلد کتاب به کتابخانه ها اهدا کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حاجی صبح چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی انجام شد، اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۸۴ باب کتابخانه داریم که به بیش ۶۱ هزار و ۱۳۷ نفر خدمت ارائه می‌دهد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: اگر کسی طی یک سال به کتابخانه مراجعه نکند، عضو فعال ما محسوب نمی‌شود و این ۶۰ هزار و ۱۳۷ نفر عضو فعال ما هستند.

حاجی با اشاره به افزایش ۵۴ درصدی اعتباری حوزه کتاب خراسان جنوبی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان ۳۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های حوزه کتابخانه خراسان جنوبی اختصاص یافت که یک اتفاق مهم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار «آینده خواندنی است» ادامه داد: مجموعه نهاد کتابخانه های خراسان جنوبی در هفته کتاب و کتابخوانی حدود ۴۴۶ برنامه فرهنگی را اجرا خواهد کرد که مهمترین آن برپایی چادر اهدای کتاب در میدان ابوذر است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: سال گذشته ۵۱ هزار جلد کتاب توسط شهروندان خراسان جنوبی به کتابخانه ها اهدا شد.

حاجی با اشاره به اینکه امسال مراسم محوری هفته کتاب و کتابخوانی به بهانه هفته فرهنگی خوسف در این شهرستان برگزار خواهد شد، گفت: همچنین مراسم «ابن حسام خوانی» را نیز خواهیم داشت تا بیش از گذشته این شاعر ارزنده به جوانان معرفی شود.

وی با بیان اینکه بیشترین کتاب های امانت گرفته در خراسان جنوبی ادبیات، دین و کودک است، افزود: در خراسان جنوبی ۲۰۰ کتابدار در راستای تبدیل کردن کتابخانه ها به پایگاه فرهنگی- اجتماعی شهر تلاش و فعالیت می‌کنند.

کد خبر 5939858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha