نتایج یک نظرسنجی: مردم آمریکا از صهیونیست‌ها رضایت ندارند

نتایج یک نظرسنجی: مردم آمریکا از صهیونیست‌ها رضایت ندارند

نتایج نظرسنجی جدید رویترز درباره جنگ غزه حاکی است که اکثر آمریکایی‌ها با نارضایتی از هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه معتقدند اسرائیل جنگ را به بحران انسانی مبدل کرده و باید تن به آتش بس دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، در شرایطی که تهاجم اسرائیل به غزه بیش از همه غیرنظامیان هم را تحت تأثیر قرار داده است، نظرسنجی جدید «رویترز / ‏ایپسوس» نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آمریکایی خواستار توقف حملات اسرائیل به غزه هستند.

بر پایه این گزارش، این نظرسنجی که طی دو روز انجام شد، نشان داد که حدود ۳۲ درصد از شرکت‌کنندگان در پاسخ به سوالی درباره نقشی که کشورشان قرار است در نزاع غزه ایفا کند، گفتند: «ایالات متحده باید از اسرائیل حمایت کند».

نظرسنجی جدید رویترز / ایپسوس نشان داد که حمایت مردمی در آمریکا از جنگ اسرائیل در نوار غزه در حال کاهش است.

این نظرسنجی که طی دو روز انجام شد، نشان داد که حدود ۳۲ درصد از شرکت‌کنندگان در پاسخ به سوالی درباره نقشی که کشورشان قرار است در نزاع غزه ایفا کند، گفتند: «ایالات متحده باید از اسرائیل حمایت کند».

این میزان کمتر از ۴۱ درصدی بود که در نظرسنجی انجام شده در ۱۲ و ۱۳ اکتبر، برآورد شد.

شمار کسانی که گفته‌اند «ایالات متحده باید یک میانجی بی‌طرف باشد» در نظرسنجی جدید از ۲۷ درصد در ماه گذشته به ۳۹ درصد افزایش یافته است.

چهار درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که ایالات متحده باید از فلسطینی‌ها حمایت کند و ۱۵ درصد گفتند که ایالات متحده به هیچ وجه نباید مداخله کند و این دو درصد مشابه آنچه در نظرسنجی ماه گذشته نشان داده شده است.

حدود ۶۸ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که با این جمله موافق هستند: «اسرائیل باید آتش‌بس اعلام کند و سعی کند مذاکره کند».

کد خبر 5940299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha