۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۴۴

۲۰۰ سری جهیزیه به زوج های جوان چهارمحال و بختیاری اهدا شد

۲۰۰ سری جهیزیه به زوج های جوان چهارمحال و بختیاری اهدا شد

شهرکرد_به مناسبت رزمایش شهدای غزه طی مراسمی در شهرکرد کوی فرهنگیان ۲۰۰ سری جهیزیه تأمین شده توسط قرارگاه جهاد اجتماعی کشور بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها به نوعروسان نیازمند اهدا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ۲۰۰ سری جهیزیه تأمین شده عصر پنج شنبه توسط قرارگاه جهاد اجتماعی کشور بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها به نوعروسان نیازمند اهدا شد این جهیزیه‌ها شامل اقلام اساسی زندگی از جمله فرش، اجاق گاز، جاروبرقی، بخاری گازی، لباسشویی، پنکه و… هر سری به ارزش حدود ۳۰ میلیون تومان است که به همت بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها و مشارکت خیران استان‌های معین کشور تأمین شده است.

این کار خیرخواهانه با هدف ایجاد سهولت در ازدواج جوانان، ترویج ازدواج آسان و حمایت از نوعروسان کم برخوردار که شرایط مالی مناسب برای تأمین جهیزیه را ندارند، انجام شد.

اهدای ۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان ِ چهار محال و بختیاری یکی از برنامه‌های خیریه همزمان با سفر هیئت ریاست جمهوری به این استان بود که در راستای این مراسم نشست خبری با حضور مسئولین استانی و مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی کشور سرکار خانم چوپانی و مدیر امورشعب استان سرکارخانم عبداللهی و مدیر منطقه ۶ سرکار خانم رحمتی برگزارشد.

مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی کشوربنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، فاطمه چوپانی در بیانات خود در این مراسم گفت: خیریه آبشار عاطفه‌ها از سال ۱۳۸۰ در شهر مشهد مقدس فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر بیش از ۹۰۰ نمایندگی و ۱۰ هزار پرسنل و بیش از ۳۰۰ هزار نفر را در کشور تحت حمایت دارد و همچنین هدف این بنیاد کمک به خانواده‌های ایتام، سادات، زنان سرپرست خانوار، نخبگان تحصیلی، ازدواج و تأمین جهیزیه، تحکیم بنیان خانواده، فرزند آوری می‌باشد و در این زمینه‌ها فعالیت دارد و در استان چهار محال بختیاری با سفر ریاست جمهوری و هیئت همراه در این استان حضور پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها بر حسب وظیفه اهدای ۲۰۰ سری جهیزیه را برای نوعروسان تحت حمایت این استان در نظر دارد که در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۲ این مراسم با حضور مسئولین کشوری و لشکری و جمعی از مزدوجین برگزار می‌شود.

چوپانی ادامه داد: این جهیزیه‌ها به نوعروسان تحت حمایت اهدا می‌شود که تأمین این اقلام از استان‌های معین کشور شامل استان تهران، استان خراسان رضوی (مشهد مقدس) و استان اصفهان صورت گرفته است.

چوپانی ضمن تقدیر و تشکر از خیرین اظهار کرد: آبشار عاطفه‌ها در این استان در خط مقدم فقر به صورت جهادگرانه تلاش می‌کنند تا بتوانند به بهترین نحو به خانواده‌های تحت حمایت این بنیاد و نیازمندان این استان کمک کنند.

وی اذعان داشت: تسهیل در امر ازدواج یکی از رویکردهای اصلی نهادهای حمایتی و تشکل‌های خیریه است و با توجه به ایجاد قرارگاه جهاد اجتماعی کشور که وظیفه رسیدگی به استان‌ها و محرومیت‌زدایی را برعهده دارد از ابتدای سال ۱۴۰۲ همزمان با سفرهای استانی ریاست‌جمهوری این بنیاد اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی بنیاد و اهدا جهیزیه به استان‌های کم‌برخوردار را در رأس امور قرارداده است.

چوپانی بیان داشت: درخوزستان با ۱۳۳ سری، آذربایجان شرقی با ۳۱۳ سری و کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۳ سری و کردستان ۱۱۰ سری و اکنون نیز دراستان چهارمحال و بختیاری با اهدا ۲۰۰ سری جهیزیه به مزدوجین جوان به فعالیت و مهروزی با حمایت خیرین استان تهران ادامه داده است و امید است این حرکت جهادی همواره در رأس امور قرارخواهد گرفت تا در چالش جوانی جمعیت نقش بسزایی داشته باشیم.

کد خبر 5940747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha