۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰

مدیرکل هواشناسی گیلان:

گیلان در وضعیت هشدار سطح نارنجی قرار دارد

گیلان در وضعیت هشدار سطح نارنجی قرار دارد

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی در استان خبر داد و گفت: شهروندان و مسافران از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه های جنگلی خودداری کنند.

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت جریان‌ات جنوبی تا امروز در منطقه است.

وی با بیان اینکه وزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها خیلی شدید و افزایش دما پیش بینی می‌شود، افزود: در برخی نواحی ساحلی و جلگه‌ای به ویژه طی ساعات صبح و شب پدیده مه دور از انتظار نیست.

دادرس با اشاره به اینکه تا اواخر وقت امروز جمعه افزایش ابر، کاهش دما، بارندگی و رعد و برق فراهم است، گفت: از روز شنبه با شکل گیری جریانات جنوبی روند افزایش دما و وزش باد تا دوشنبه پیش بینی می‌شود.

وی از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: مردم و مسافران از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی خودداری کنند تا میزان احتمال آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان کاهش یابد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه تمهیدات در بخش کشاورزی اندیشیده شود، ادامه داد: تردد در جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی، اجتناب از فعالیت کوهنوردی طی این مدت پرهیز شود.

کد خبر 5941136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha