۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰

آغاز تحصیل ۴۰۰ دانشجوی بین‌الملل نوورود دانشگاه علوم پزشکی تهران

آغاز تحصیل ۴۰۰ دانشجوی بین‌الملل نوورود دانشگاه علوم پزشکی تهران

جشن آغاز تحصیلی برای بیش از ۴۰۰ دانشجویان بین‌الملل نو ورود سال ۲۰۲۳ دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمدحسین آیتی معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در جشن آغاز تحصیلی برای بیش از ۴۰۰ دانشجویان بین‌الملل نو ورود سال ۲۰۲۳، با تبریک به دانشجویان بین‌الملل نو ورود گفت: در سال ۲۰۲۳ در دو ورودی فوریه و سپتامبر پذیرش دانشجو داشتیم.

آیتی شمار دانشجویان نو ورود سال ۲۰۲۳ را ۴۰۲ نفر برشمرد و افزود: در فوریه ۱۶۴ دانشجو جدید، در رشته‌های دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی و در مقاطع تحصیلی ارشد، PhD، تخصصی و فوق تخصصی به دانشگاه پیوستند و در سپتامبر نیز ۲۳۸ دانشجوی نو ورود در رشته‌های مختلف نام‌نویسی کردند و در مجموع در سال ۲۰۲۳، ۴۰۲ دانشجوی بین‌الملل نو ورود به دانشگاه اضافه شدند.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به دانشجویان پیشنهاد داد از حضورشان در ایران حداکثر استفاده را ببرند و گفت: ایران کشوری با فرهنگ و پیشینه چندین هزارساله است و کتب بزرگان پزشکی کشور تا ۲۰۰-۳۰۰ سال پیش به عنوان مرجع در دانشگاه‌های اروپا تدریس می‌شده؛ بنابراین دانش غنی طب سنتی هم در کشورمان وجود دارد.

آیتی به دانشجویان بین‌الملل تاکید کرد در کنار علوم پزشکی، زبان فارسی را یاد بگیرند و به آنان توصیه کرد: در شرایطی که از خانواده‌های خود دور هستید توصیه می‌کنم از این فرصت برای درس خواندن استفاده کنید و مراقب سلامت جسمی و روانی خود باشید. در دانشگاه امکاناتی فراهم است که با استفاده از آنها می‌توانید سلامت خودتان را ارتقا دهید.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران از دانشجویان خواست پیشنهادها و انتقادهای خود را به معاونت بین‌الملل بازخورد بدهند و درصورت مواجه شدن با مشکلی آن را مطرح کنند.

همچنین دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در جشن آغاز تحصیلی برای بیش از ۴۰۰ دانشجویان بین‌الملل نو ورود سال ۲۰۲۳ گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران، برای نسل‌ها چراغ راه دانش و روشنگری بوده است.

وی با تبریک به دانشجویان نوورود برای تحصیل در این دانشگاه گفت: شما بخشی از یک تجربه طولانی و غرورآفرین دانشگاه، در امر فراگیری دانش و دانش پژوهی هستید.

قناعتی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران، برای نسل‌ها چراغ راه دانش و روشنگری بوده است؛ گفت: این دانشگاه یکی از مراکز علمی و پژوهشی برجسته کشور است که در رتبه بندی‌های ملی و بین‌المللی موفقیت‌های بسیاری کسب کرده و شما از کشورهای مختلف جهان آمده‌اید تا در یکی از بزرگترین و پیشروترین دانشگاه علوم پزشکی ایران و منطقه تحصیل کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشجویان را به استقبال از چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو تشویق کرد و افزود: همزمان با آغاز سفر علمی خود در دانشگاه، پیشنهاد می‌دهم فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو را در آغوش بگیرید. با داشتن تفکر نقاد، زیرسوال بردن مفروضات و کشف ایده‌های جدید، خود را به چالش بکشید. در این راستا می‌توانید با هم‌دوره‌ای‌های خود همراه شوید و دانش و بینش خود را به اشتراک بگذارید.

قناعتی، دانشگاه علوم پزشکی تهران را محلی برای یادگیری، پژوهش، خدمت و نوآوری توصیف کرد و گفت: در این دانشگاه امکانات و فرصت‌هایی فراهم شده که شما بتوانید در زمینه علمی و حرفه‌ای رشد و مهارت‌های لازم را در انجام وظایف پزشکی و بهداشتی کسب کنید.

وی این دانشگاه را محلی برای اکتشاف و یادگیری از باهوش‌ترین ذهن‌های جهان دانست و گفت: اعضای هیأت علمی دانشگاه، در رشته‌های خود متخصص و متعهد هستند و شما را در دستیابی به اهدافتان کمک می‌کنند.

قناعتی از دانشجویان نورورد بین الملل خواست با تلاش و مسئولیت‌پذیری از امکانات دانشگاه بهره‌مند شوند افزود: شما در این دانشگاه تنها نیستید بلکه بخشی از یک جامعه پر جنب‌و جوش از محققان و یادگیرندگانی هستید که همگی در جستجوی دانش و ادراک بیشترند.

در ادامه دکتر اکرم السادات حسینی معاون دانشجویی فرهنگی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره امکانات و تسهیلات دانشگاه شامل خوابگاه، تغذیه، بیمه، ایاب و ذهاب، خدمات مشاوره و سنجش سلامت، تورهای گردشگری توضیح داد و از دانشجویان خواست به صورت فعالانه در برنامه‌های دانشگاه شرکت کنند.

سپس دکتر سید مهدی رضایت معاون آموزشی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، فرصت‌های آموزشی دانشگاه و همچنین ویژگی دانشجویان موفق را تشریح کرد و گفت: اخلاق و توکل به خدا را سرلوحه خود قرار دهید و برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید.

در ادامه دکتر کوثر اثنی عشری معاون سابق دانشجویی فرهنگی پردیس بین‌الملل به برنامه منتورینگ دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت: فراگیری علوم پزشکی سخت است اما دانشجویان باهوش می‌توانند این مسیر را با موفقیت طی کنند. برای تسهیل این مسیر طرح منتورینگ در دانشگاه اجرا می‌شود که دانشجویان نو ورود می‌توانند با اساتید و دانشجویان سال‌های بالاتر ارتباط برقرار کنند و در عرصه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و … از آنان کمک بگیرند.

در ادامه جلسه شورای صنفی و انجمن دانشجویی بین الملل معرفی و دانشجویان به فعالیت‌های فوق برنامه تشویق شدند.

کد خبر 5944949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      26 2
      حق بچه‌های ایران را می دن به این به اصطلاح دانشجویان بین المللی
    • و IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      15 1
      واقعا به عنوان یک ایرانی باعث افتخار هست ؟وقتی بچه های ابن مرز و بوم چندین سال باید معطل بمونن یا زحماتشون به بار نشینه
    • رایا IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      4 1
      با سلام.چرا تو کشور خودمون .با یه نامنویسی در این رشته ها با پرداخت هزینه امکان تحصیل برای خومون فراهم نمیشه؟چرا بایددور از خانواده مجبور بشیم برا دکتری بریم خارج از کشور؟
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
      0 0
      شرم کنید که حق بچه های این کشور رو به خارجی ها میدید . کی به شما حق چنین کاری رو داده ؟