۱ آذر ۱۴۰۲، ۸:۱۷

در گفت‌وگو با مهر تایید شد؛

وجود پلنگ در حوالی جاده سلامتی شاهرود/ مردم انفرادی تردد نکنند

وجود پلنگ در حوالی جاده سلامتی شاهرود/ مردم انفرادی تردد نکنند

شاهرود- رئیس اداره محیط زیست شاهرود با اشاره به رویت پلنگ در محدوده جاده سلامتی این شهر طی روزهای اخیر، گفت: شهروندان از تردد انفرادی خصوصا در تاریکی هوا به طور جد پرهیز کنند.

مسلم عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در پی رؤیت پلنگ در محدوده جاده سلامتی شاهرود نیروهای محیط بانی محیط زیست، منطقه را زیر نظر دارند، ابراز کرد: طی روزهای اخیر نیز گزارش‌هایی مبنی بر رؤیت پلنگ توسط شهروندان ارسال شده است.

وی ضمن بیان اینکه احتمال وجود دو یا شاید سه قلاده پلنگ در محدوده شهر هست، افزود: وجود دسته‌های متعدد کل و بز در منطقه، شاید دلیلی بر پدیدار شدن پلنگ باشد.

وجود پلنگ در حوالی جاده سلامتی شاهرود/ مردم انفرادی تردد نکنند

رئیس اداره محیط زیست شاهرود ضمن بیان اینکه از شهروندان درخواست می‌شود خونسردی و آرامش خود را حفظ و از پرداختن به حواشی به طور جد پرهیز کنند، ابراز داشت: منطقه در تیر رس نگاه محیط‌بانان قرار دارد.

عراقی در ادامه تصریح کرد: با توجه به غنی بودن حیات وحش منطقه همچون کل، بز، کفتار، شغال و گرگ و پلنگ در نزدیکی شهر از شهروندان درخواست می‌شود از تردد انفرادی در نیمه‌های شب یا صبح خیلی زود پرهیز کنند.

وی با اشاره به نصب بنرهای اطلاع رسانی در مناطق مورد نظر در راستای هوشیاری مردم و تقویت همکاری با سازمان محیط زیست برای حفظ حیات وحش و خصوصاً گونه‌های نادر جانوری افزود: شهروندان به محض مشاهده کوچک‌ترین مورد مشکوک یا وجود پلنگ، گرگ و کفتار بلافاصله محیط زیست را در جریان قرار دهند تا موضوع رسیدگی شود.

وجود پلنگ در حوالی جاده سلامتی شاهرود/ مردم انفرادی تردد نکنند

رئیس اداره محیط زیست شاهرود همچنین با اشاره به گشت و پایش مشترک فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست با فرماندهی انتظامی، پادگان نعل شکنان ارتش و همیاران طبیعت در چند گروه جداگانه گفت: این امر به‌منظور پیشگیری از ورود پلنگ به محدوده شهری با احتمال وارد کردن آسیب از سوی حیوان به شهروندان و حفظ جان آن‌ها در محدوده پارک آبشار، جاده سلامتی و… طی شب‌های گذشته انجام شده است.

عراقی تاکید کرد: با مشاهده سه قلاده پلنگ طی شب‌های گذشته در محدوده‌های آبشار، جاده سلامتی و کمربندی جدید تا میدان خبرنگار شاهرود در محدوده شهرک کوثر لازم است شهروندان محترم شاهرودی حین تردد پیاده در این مسیرها حداکثر احتیاط لازم را داشته و به‌صورت انفرادی و در ساعات پایانی شب و صبح زود مراقبت لازم را داشته باشند.

کد خبر 5946697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رزمنده ۸ سال دفاع مقدس IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
      3 0
      با عرض سلام وخدا قوت خدمت محیط بانان و دوستداران طبیعت و حیاط وحش،امیدواریم که با درایت واز خود گذشتگی و حفاظت بسیار شدید موجب افزایش ای گونه نادر و زیبا در طبیعت ایران باشیم.به شکارچیان التیماتوم بدهید تا این هنر زیبای خداوند روا ز چهره ایران عزیز محو نکنند.باطبیعت مهربان باشیم.🌺
      • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
        0 0
        خدا حفظ کنه کسانی که کمک میکنن به حفظ و بقای موجودات بینظیر که زیبایی طبیعت ایرانن
    • علی DK ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
      0 3
      وقتی حیوان وحشی و خطرناک به شهر ورود کرده یا نزدیک شده،برای جلوگیری از خسارت جانی،چون احتمال حمله پلنگ به انسان خیلی زیاده،حتما بایستی به محض رویت سریع بکشونش و رحمی بهش نشه،چون اگه کشته نشه بعد پشیمان میشین
    • انسان IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      0 0
      فقط اعدام