۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹

امام جمعه اصلاندوز:

تفکر و فرهنگ بسیجی انسان را به رشد معنوی و اخلاقی می‌رساند

تفکر و فرهنگ بسیجی انسان را به رشد معنوی و اخلاقی می‌رساند

اصلاندوز- امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: تفکر و فرهنگ و ارزش های بسیجی می‌تواند آحاد جامعه را از درون متحول کند و انسان را به رشد معنوی و اخلاقی برساند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان اصلاندوز ضمن گرامیداشت ۵ آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان اظهار کرد: تفکر و فرهنگ و ارزش‌های بسیجی می‌تواند آحاد جامعه را از درون متحول کند و انسان را به رشد معنوی و اخلاقی برساند.

وی با بیان اینکه پدیده مبارک و نورانی بسیج مستضعفین از عظیم‌ترین، ارزشمندترین و ماندگارترین یادگارهای امام خمینی (ره) است، افزود: امام بسیج و بسیجیان را مصداق کامل از ایثار، فداکاری، اخلاص، عشق به خدا، عشق به اسلام، عشق به شهادت، مردمی بودن، پایداری و پایبندی به اصول و مبانی دینی و توانایی با هرگونه تهدید فرهنگی و نظامی می‌دانستند.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با اشاره به اینکه با تبیین اینکه امروز برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، مقابله با جنگ نرم دشمن که بنیاد خانواده، اعتقادات و باورهای دینی، مذهبی و فرهنگی کشور را نشانه رفته است، ادامه داد: فرهنگ بسیجی باید در جامعه نهادینه شود و تفکر بسیجی همان تفکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

حجت الاسلام جعفرزاده با بیان اینکه ویژگی‌های بسیج این است که از میان قشر محروم برخاسته‌اند، افزود: قدرت رو به افزایش ایران قوی امروز ما در سایه تلاش‌های شبانه روزی بسیجی‌وار نیروهای مسلح ما از جمله سپاه معظم رخ نمایی می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوا فضای سپاه در رابطه با بسیج چند چیز می‌تواند متصور باشد، ادامه داد: اولاً دست غربی‌ها و موضع واقعی شأن در مورد تبعیض نژادی و حقوق بشر رو شد، ثانیاً آدم‌های پر طمطراق رژیم صهیونیستی مبنی بر قدرت نظامی با درخواست کمک از آمریکا در جنگ با گروه حماس در تناقض است، در حالی که استفاده از بمب‌های آمریکایی و نه حتی اسرائیلی هم کمکی به رژیم جهت اشغال نوار غزه نکرد و این رژیم همچنان در شناسایی و نابودی حماس عاجز مانده است.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز خاطرنشان کرد: رونمایی از دستاوردهای جدید دفاعی ایران مقارن با شکست‌های اسرائیل در جنگ غزه رقم خورد شاید پیام این رونمایی بر اساس بیانات رهبر انقلاب ادامه دار بودن پیشرفت ایران در تمام حوزه‌ها خصوصاً دفاعی در عین پسرفت قدرت‌های غربی خصوصاً در حوزه نظامی است و امروز تنها راه نجات مردم مسلمان در غزه و جهان تحریم کالا، مسیرها، نفت و انرژی و قطع ارتباط با رژیم صهیونیستی است.

استقلال، شعارهای اساسی انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها است

حجت الاسلام جعفرزاده با اشاره به اینکه یکی از شعارهای اساسی انقلاب اسلامی (استقلال) در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی است، گفت: از این میان استقلال اقتصادی از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا که با وابستگی اقتصادی دیگر عرصه‌های استقلال کشور نیز با تهدید مواجه خواهد شد دشمنان انقلاب اسلامی و ایران نیز که به سودای وابستگی این مرز و بوم را در رویاهای خود می‌پرورانند در کنار توطئه‌های مختلف تحریم و فشارهای اقتصادی را نیز در طول تمامی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و مخصوصاً در ده سال اخیر بر ملت ایران تحمیل کرده‌اند.

وی ادامه داد: دشمن اقتصاد را هدف گرفته است تا مردم را از نظام دلسرد کند و نظامی که از پشتوانه مردمی برخوردار نباشد به راحتی شکست خواهد خورد در آن سال مقام معظم رهبری رهنمودهای متعددی را برای شکوفایی اقتصادی و مقاوم شدن اقتصاد ایران فرمودند که اگر ملت و دولت آستین همت را آن چنان که شایسته بود بالا می‌زدند خیلی زود تر می‌توانستیم به یک اقتصاد مقاوم دست یابیم.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز بیان کرد: یکی از مهم‌ترین محورهای مدنظر مقام معظم رهبری در تعیین شعارهای اقتصادی این سال‌ها توجه اکید به حمایت از کالای ایرانی و مصرف کالای ایرانی و تاکید بر اینکه ما نسبت به اقتصادهای خودمان همت داشته باشیم، مصرف جنس خارجی یکی از عیوب مهم ما است و ما باید نسبت به مصرف کالاهای داخلی و جنس داخلی و اقتصاد داخلی تعصب داشته باشیم.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: مقام معظم رهبری فرمودند کالای ایرانی یعنی محصول نهایی کار و سرمایه و فعالیت اقتصادی و ذهن و ابتکار که چیز با عظمت و بسیار مهمی است که این را باید حمایت کرد، در حمایت از کالای ایرانی همه مردم نقش دارند و در بیان معظم له اصلی‌ترین راهبردهای این مسئله افزایش تولید، بهبود کیفیت تولیدات، توجه به نیازها و سلایق و مزیت‌های روز در تولید، تولید ارزان و رقابت پذیر، بازاریابی بیرون از کشور و صادرات است.

کد خبر 5948527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha