۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۱

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان خبر داد؛

اجرای کشت قراردادی در ۲۹۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی گلستان

اجرای کشت قراردادی در ۲۹۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی گلستان

گرگان-سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: در بحث کشت قرار دادی ۲۹۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت گندم رفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله مهری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح کشت قراردادی در زمین‌های دیم و آبی خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته تنها در مورد گندم کشت قرار دادی انجام شد، اما امسال تمامی دانه‌های روغنی مانند کلزا، گلرنگ و.. در این طرح دیده شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال سطح زیر کشت برای زمین‌های آبی ۸۳ هزار هکتار و دیم ۲۰۹ هزار هکتار است، افزود: در مجموع ۲۹۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت گندم در استان در موضوع کشت قرار دادی به اداره کل غله استان گلستان سپرده شد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه در گذشته کشاورزان باید برای بیمه زراعت ابتدا مبلغ را پرداخت می‌کردند و بعد محصول آنها بیمه می‌شد، گفت: اکنون حق بیمه مورد نظر در زمان پرداخت مطالبات گندم کاران کسر می‌شود و دیگر نیازی نیست که کشاورز در ابتدا وجهی پرداخت کند.

وی یادآور شد: این طرح برای کشاورزانی است که با اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان قرار داد انعقاد کنند اجرایی می‌شود.

مهری خاطرنشان کرد: برای بیمه کردن محصول کشاورزان علاوه بر اینکه مبلغ بیمه ابتدا از کشاورز گرفته نمی‌شود بلکه ۲۰ درصد هم تخفیف داده می‌شود.

وی افزود: کشاورزانی که می‌خواهند از فواید این طرح‌ها بهره مند شوند از فردا می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی و به روز رسانی سامانه پهنه بندی و نصب برنامه کشت قراردادی گندم نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند.

کد خبر 5949544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha