شهردار غزه: اشغالگران با آتش‌زدن زباله‌ هوای غزه را مسموم می‌کنند

شهردار غزه: اشغالگران با آتش‌زدن زباله‌ هوای غزه را مسموم می‌کنند

شهردار غزه اعلام کرد که کمیته اضطرار به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است و اولویت با توزیع آب میان خانه‌هاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، یحیی السراج شهردار غزه از فعالیت ۲۴ ساعته کمیته اضطرار سخن گفت و اعلام کرد: اولویت ما با پخش آب میان خانه‌هاست.

السراج افزود: با مشکل کمبود سوخت مواجهیم و نمی‌توانیم زباله‌ها را به محل اصلی دفن آن منتقل کنیم. وعده‌هایی که هر روز دریافت می‌کنیم محقق نشده است.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰۰ هزار شهروند در شهر غزه و شمال نوار غزه به شدت به آب، غذا و سوخت نیاز دارند. امروز دو چاه آب مهم به دلیل نبود سوخت از چرخه خارج شدند.

شهردار غزه گفت: روز به روز حجم ویرانی گسترده در نوار غزه را بیشتر در می‌یابیم. اشغالگران زباله‌ها را آتش می‌زنند و این موضوع به پخش‌شدن گازهای سمی در هوای نوار غزه می‌انجامد.

السراج ادامه داد: آب‌های باران در غزه جمع می‌شود و نگرانیم که این موضوع به دلیل عدم توانایی ما در راه‌اندازی پمپ برای تخلیه آن‌ها، به فاجعه بیانجامد.

از سوی دیگر شهردار بیت لاهیا نیز گفت: فاجعه‌های زیادی را در مناطق مختلف نوار غزه مشاهده کردیم. ما با کمبود شدید امکانات روبرو هستیم. از جامعه جهانی می‌خواهیم که در کنار اهالی نوار غزه بایستد و نیازهای اساسی آنان را تامین کند.

کمی پیش‌تر نیز مدیر کل بیمارستان‌های نوار غزه تاکید کرد: تا این لحظه هیچ سوختی به بیمارستان‌های شمال نوار غزه نرسیده است.

وی از طرف‌های مرتبط با توافق آتش‌بس موقت خواست که به سرعت مقدمات انتقال سوخت به بیمارستان‌های شمال غزه را فراهم کنند.

کد خبر 5951626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha