۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶

معاون استاندار اردبیل:

آمادگی دستگاه‌های اجرایی در مقابله با حوادث سنجش شد

آمادگی دستگاه‌های اجرایی در مقابله با حوادث سنجش شد

اردبیل- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با برگزاری بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله در مدارس اردبیل، آمادگی دستگاه‌های اجرایی در مقابله با حوادث سنجش و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدکمال‌الدین میرجعفریان بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان اردبیل، با اشاره به وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی متعدد در کشور و استان اردبیل، کسب آمادگی در مقابله و کاهش اثرات، خسارات و صدمات این حوادث را بسیار مهم خوانده و بر کسب آموزش لازم در این زمینه تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری مانورهای آموزشی برای جوامع هدف در برابر حوادث متعدد تصریح کرد: با اجرای این مانورها، هموطنان در زمان وقوع حوادث، با آگاهی و آمادگی بیشتر به مدیریت اوضاع پرداخته و از انجام اقدامات هیجانی پرهیز کرده و از تشدید خسارت و ابعاد حادثه جلوگیری می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: امسال با برگزاری این مانور، آمادگی دستگاه‌های مرتبط با حوادث استان مورد سنجش قرار گرفت و با ارتقای آموزش در بین دانش‌آموزان، آنها نیز با فراگیری راه‌های کاهش آسیب، آمادگی بیشتری در برابر حوادث احتمالی کسب کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این برنامه با اشاره به ساحت‌های ۶ گانه سند تحول افزود: آموزش و پرورش موظف به تربیت دانش‌آموزان تمام ساحتی است و اشاعه مهارت‌های زندگی همچون اصول ایمنی در مواقع بحرانی از جمله مهمترین محورهای ساحت تربیت زیستی و بدنی است.

غفور حضوری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بیست و پنجمین دوره مانور سراسری با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» همزمان با سراسر کشور در تمام مدارس استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: با برگزاری مانور زلزله، دانش‌آموزان به عنوان سفیران آموزش‌دیده، نقش مهمی در کمک به اعضای خانواده خود در مواقع بروز حادثه ایفا می‌کنند و با کسب آموزش لازم به مرحله خوداتکایی می‌رسند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: تبدیل مهارت‌های آموزشی به کاربردی، ترک کلاس به سمت محل ایمن، اصول حفاظت از جان در برابر حادثه، روش صحیح پناه‌گیری در مکان مناسب و عاری از خطر از جمله اهداف اصلی این مانور بود و دانش‌آموزان شرکت‌کننده، مسائل مربوط به زمان وقوع زلزله را شبیه‌سازی کرده و با روش‌های ایمنی مربوط به زلزله آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مانور دانش‌آموزان شرکت‌کننده با موضوعاتی مانند پناه‌گیری و تخلیه اضطراری در مدارس آشنا شده و با فراگیری اصول امداد و نجات در زمان بحران و نیز روش‌های کمک به آسیب‌دیدگان آشنا شدند.

کد خبر 5953421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha