۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۱

استاندار کرمانشاه:

تکمیل زنجیره تولید دامپروری به اشتغال پایدار کنگاور کمک می‌کند

تکمیل زنجیره تولید دامپروری به اشتغال پایدار کنگاور کمک می‌کند

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه در جریان بازدید و پیگیری طرح توسعه گاوداری صنعتی کنگاور گفت: تکمیل زنجیره تولید دامپروری به اشتغال پایدار کنگاور کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی ظهر پنجشنبه در جریان بازدید و پیگیری طرح توسعه گاوداری صنعتی شیری طاهرآبادی کنگاور، اظهار کرد: تکمیل زنجیره‌های تولید در حوزه کشاورزی و به ویژه گاوداری‌ها به ایجاد اشتغال مولد و پایدار در استان کمک می‌کند.

وی افزود: یکی از مزیت‌های ممتاز کرمانشاه و از جمله شهرستان کنگاور در حوزه کشاورزی و دام سبک و سنگین است و در شهرستان کنگاور ۱۵ هزار و ۵۰۰ رأس دام وجود دارد و روزانه ۸۰ تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: باید به شکل‌گیری و تکمیل زنجیره تولید، از مرحله پیش تولید تا پس از تولید شیر در این شهرستان کمک و به ارزش افزوده بیشتر تبدیل کنیم.

صحرایی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل فقدان یک کارخانه لبنیات در این شهرستان، شیر تولیدی گاوداری‌های کنگاور در این شهرستان فرآوری نمی‌شود و لازم است ایجاد کارخانه لبنیات در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: تکمیل زنجیره تولید در کنار کمک به اشتغال مولد و پایدار، مردم منطقه را از نعمت غذای سالم بهره مند می‌کند.

گفتنی است، در طرح توسعه گاوداری شیری صنعتی حسن طاهرآبادی ظرفیت این مجموعه از ۸۰۰ رأس به یک هزار و ۶۰۰ رأس ارتقا می‌یابد و سرمایه ثابت این طرح ۹۰ میلیارد تومان و سرمایه در گردش آن ۱۶ میلیارد تومان است و زمینه اشتغال زایی ۷۰ نفر را فراهم می‌کند.

این مجموعه در فاز اول آن روزی ۲۶ تن شیر تولیدی می‌کند که به دلیل عدم تقاضا در استان به شرکت لبنیات پاک حمل می‌شود.

کد خبر 5954234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha