۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵

برگزاری سومین جشنواره ملی شعر «حضرت مادر» در اصفهان

برگزاری سومین جشنواره ملی شعر «حضرت مادر» در اصفهان

اصفهان _ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: فراخوان سومین جشنواره ملی شعر «حضرت مادر» از امروز در اصفهان آغاز شد و تا ولادت حضرت زهرا (س) ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان صبح یکشنبه در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: شعر در کشور و فرهنگ ما جایگاه ویژه‌ای دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره نگاه خاصی به شعر داشتند و بیشترین جلسات ایشان با هنرمندان با شعرا است.

وی با بیان اینکه مفهوم زن و مادر از مه‌مترین ارکان جامعه است که می‌تواند نقش‌های مختلفی را داشته باشد، ادامه داد: از مه‌مترین نقش‌های یک زن، نقش مادر است که تربیت فکر و اندیشه فرزندان یک جامعه است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی شعر «حضرت مادر» در اصفهان ادامه داد: در این جشنواره با ابزار شعر و هنر به نقش مادر و بویژه حضرت زهرا (س) و مادر امام زمان (عج) بپردازیم.

وی با اعلام اینکه جشنواره ملی شعر «حضرت مادر» یک کنگره ملی است که از سال ۱۴۰۰ از سوی دفتر تبلیغات شکل گرفت و طی فراخوان از شعار در سال اول شاهد ارسال ۱۴۰۰ اثر از ۹۰ شاعر بودیم، افزود: در سال دوم ۷۰۰ شعر از ۱۵۰ شاعر به دبیرخانه جشنواره رسید و تاکنون به چاپ دو کتاب شعر منجر شده است.

حجت الاسلام احمدیان به بخش ویژه جشنواره اشاره کرد و افزود: تجلیل از استاد شاهزیدی به عنوان شاعر آئینی که برگزیده ۲۲۰ کنگره و داور ۲۷۰ کنگره است در حاشیه جشنواره انجام می‌گیرد.

وی گفت: ما با سه مفهوم شعر و ادبیات یک تلاقی با مفهوم مادر و معارف اسلامی ایجاد کردیم.

کد خبر 5956141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha