۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰

کولیوند اعلام کرد؛

کمک بی سابقه ایرانی‌ها جهت حمایت از مردم غزه

کمک بی سابقه ایرانی‌ها جهت حمایت از مردم غزه

رییس جمعیت هلال احمر از کمک بی سابقه ایرانی‌ها جهت حمایت از مردم غزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی داوطلب که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: خدمات داوطلبی و کار خیر و برنامه‌هایی که هلال احمر در این راستا انجام می‌دهد، برمی‌گردد به ارزش‌های دینی و رفتار و کردار ائمه معصوم، ما در این ایام یاد می‌کنیم از حضرت فاطمه (س) که خودش و فرزندانش گرسنه بودند ولی به دیگران کمک می‌کرد و بهترین لباس‌های خودش را به نیازمند و فقیر اهدا می‌کند و در جنگ‌ها مانند یک امدادگر و نجاتگر حضور می‌یافت تا مجروحان را درمان کند در جنگ احد درمان می‌کند و در جنگ خندق غذا می‌برد و از رزمندگان پشتیبانی می‌کند.

وی افزود: زمانی که جنگ غزه رخ داد ده‌ها هزار تن اقلام غذایی، امدادی، دارویی و زیستی جمع آوری شده و این میزان کمک مردمی در طول جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه بوده است که هلال احمر بتواند این همه اقلام را جمع آوری کند. تعداد بیشماری از امدادگران و نجاتگران اعلام آمادگی برای اعزام به غزه کرده‌اند و این مساله به غیرت دینی همکاران ما برمی‌گردد.

کولیوند گفت: ما خود را یک رابط بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان می‌دانیم و سعی کرده‌ایم عدل و حق را رعایت کنیم اگر کسی کالایی، فکر، اندیشه‌ای و یا کاغذی هدیه می‌کند که در جایی خاص هزینه شود حتماً آن را همان جا هزینه می‌کنیم و گزارشش را اعلام و شفاف سازی می‌کنیم و هلال احمر سرمایه‌های اجتماعی خوبی دارد.

وی بیان داشت: با همکاران صلیب سرخ صحبت کرده‌ام و گفتم شأن صلیب سرخ برای کجا و چه زمانی است؟ آیا غیر از این است که باید جلوگیری شود از کشته شدن کودکان؟ صراحتاً رئیس رژیم غاصب می‌گوید باید نسل این کودکان را ریشه کن کرد پس صلیب سرخ کی می‌خواهد اقدام کند؟ حداقل در مجمع این موضوع را محکوم کند مگر می‌شود اجازه نداد به مردم مظلومی که مجروح شده کمک کرد. صلیب سرخ باید این مرزها را بشکند و این را از مسئولان صلیب سرخ خواسته‌ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ما مطالبه‌گر جدی هستیم برای دفاع از لباس و حرفه‌مان، اگر در این شرایط نتوانیم کمک کنیم پس نقش ما چیست؟ ما نسبت به تکلیف و مسئولیتمان تعهد داریم و این راه را ادامه می‌دهیم.

کد خبر 5958084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha