۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۸

رئیسی:

تنش آبی ۱۰ هزار روستا تا پایان دولت رفع می شود

تنش آبی ۱۰ هزار روستا تا پایان دولت رفع می شود

کرج- رییس‌جمهور با اشاره به حل مشکل تنش آبی ۱۰ هزار روستا تا پایان دولت سیزدهم گفت: مشکل کم آبی سه هزار و ۶۰۰ روستا با کمک و مشارکت خیران رفع شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر جمعه در جمع خیران البرز که در دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه موضوع خیرات در حوزه‌های اقتصادی هم مطرح بوده به گونه‌ای که علاوه بر اقتصاد خصوصی، دولتی و تعاونی، اقتصاد خیرات هم تعریف شده است.

وی با بیان اینکه استان البرز در حوزه خیران یکی از استان‌های خوب است، افزود: کار خیر کارکردهای فراوانی دارد که یکی از آنها عنایت پروردگار در قبال مردم و جامعه است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه کارکرد وقف و نذر در جامعه برای نشر معارف اسلامی و همچنین گره گشایی از مسائل اقتصادی و رفع مشکلات جامعه بشری بسیار مهم و غیرقابل انکار است، عنوان کرد: بسیاری از مؤسسات و مجموعه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و خدماتی در سطح دنیا با تکیه بر اقتصاد خیرات و وقف اداره می‌شود.

رئیسی با اشاره به اینکه وقف ریشه‌های بسیار بنیادی دارد و در فرهنگ دینی و آموزه‌های اسلامی ما نیز وقف و خیرات جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی دارد، تصریح کرد: وقف پشتوانه‌ای برای رفع گره‌های اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مشکل کم آبی سه هزار و ۶۰۰ روستا با کمک و مشارکت خیران رفع شده است، ادامه داد: تا پایان دولت سیزدهم، تنش آبی ۱۰ هزار روستای کشور به طور کامل حل و فصل خواهد شد.

رئیس جمهور مدرسه‌سازی خیران را یکی از کارهای بزرگ برشمرد و افزود: مشارکت در ساخت مدرسه، بیمارستان و مراکز درمانی از جمله کارهای ارزشمند و بزرگی است و دولت وظیفه دارد تسهیل گر و حامی آنها باشد.

وی با بیان این نکته که در کار اقتصادی باید سرمایه و سود سرمایه تضمین شود، عنوان کرد: در قزوین کارخانه‌ای را بازدید کردم که مدیر کارخانه خودش معلول بود و فقط از کارکنان معلول هم استفاده می‌کرد و بسیار هم مجموعه پرتحرکی بودند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اصلاً نباید توی ذوق خیران زد و کارها برای آنها باید تسهیل شود. یکی از جلوه‌های صادق الوعد بودن دولت تشویق در عمل خیران و برداشتن موانع از پیش روی آنها است.

رئیسی با بیان اینکه کارهای بزرگی در حوزه‌های مختلف توسط خیران انجام شده است، گفت: مرحوم آقای نیروی مسؤول کمیته امداد بودند که وقتی از کمیته امداد استعفا داد رفت و مسؤول خیران سلامت شد و میزان کار و بودجه‌ای که از خیران خارج از کشور جذب می‌کرد خیلی زیاد بود.

کد خبر 5961108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha