مدیر شبکه المیادین در گفت‌وگو با مهر:

با فرمانده ارتش لبنان دیدار کردم/ مستندسازی جنایات صهیونیست‌ها

با فرمانده ارتش لبنان دیدار کردم/ مستندسازی جنایات صهیونیست‌ها

مدیر شبکه المیادین از مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی علیه شهدای خبرنگار خبر داد و تاکید کرد که دولت لبنان به طور جدی پرونده جنایات جنگی صهیونیست‌ها را در محافل بین المللی پیگیری می کند.

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: نشست حمایت از اصحاب رسانه در فلسطین اشغالی تحت عنوان «پیام آوران حقیقت» با مشارکت فعالان خبری و مدیران رسانه‌های مختلف و همچنین با حضور شخصیت‌های سیاسی، پارلمانی و حزبی و سفرای چندین کشور از جمله سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت و نمایندگان رسانه‌های دیداری، شنیداری، مطبوعات و انجمن‌های حقوق بشری و رسانه‌ای، به همت اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی برگزار شد.

در حاشیه این همایش خبرنگار اعزامی خبرگزاری مهر به لبنان به سراغ «غسان بن جدو» مدیر شبکه خبری المیادین رفت و با وی درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه جنگ غزه و شهادت شماری از خبرنگاران المیادین در این جنگ گفت‌وگو کرد.

مدیر شبکه المیادین در این باره به خبرنگار مهر گفت: ما برای تحت پیگرد قرار دادن رژیم صهیونیستی و ثبت آنچه برای شهدای‌مان رخ داد یک تیم حقوقی تشکیل داده ایم و این تیم کار خود را به طور جدی آغاز کرده است. باید بگویم که اعضای این تیم فقط لبنانی نیستند بلکه افرادی از کشورهای عربی و سایر کشورهای جهان نیز در آن حضور دارند.

وی ادامه داد: ما همچنین شکایت دولت لبنان از رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و شورای امنیت را پیگیری می‌کنیم، دولت لبنان جنایت جنگی که علیه شبکه المیادین صورت گرفته است را مستند سازی کرده و ما نیز در اقدامات خود به تحقیقات میدانی ارتش لبنان استناد کرده ایم.

وی همچنین گفت: من شخصاً با فرمانده ارتش لبنان دیدار داشتم و در این دیدار وی تاکید کرد که ارتش تحقیقاتی را انجام داده و به طور واضح به این نتیجه رسیده اند که این اقدام عامدانه بوده و به واسطه رژیم صهیونیستی انجام شده است. بنابراین ما در آغاز یک پرونده جدی هستیم. اینکه به کجا خواهیم رسید مساله دیگری است. اما همین که رژیم صهیونیستی را به جرم جنایت‌های جنگی مورد پیگرد قرار دهیم و دیگران نیز این کار را بکنند باعث انباشته شدن این شکایت‌ها و محکومیت این رژیم حتی در یک پرونده می‌شود.

غسان بن جدو در خصوص چرایی اقدامات گسترده رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران گفت: اسرائیل همیشه دست به جنایت‌های وحشیانه ای می‌زند اما این بار جنایت‌هایش بیشتر از همیشه بوده است. رسانه‌ها در آنجا حضور دارند، دوربین‌ها در آنجا حضور دارد و رسانه‌های اجتماعی نیز وجود دارند تا این رژیم را رسوا کنند. این رژیم پس از چند روز مشاهده کرد که مردم دنیا و ازادگان در سراسر جهان در حال اعتراض هستند و اقداماتش را محکوم کرده و با ملت فلسطین ابراز همبستگی و پشتیبانی می‌کنند. به همین دلیل وارد یک حالت هیستیریک و عصبی شد.

وی ادامه داد: اسرائیل در شرایط کنونی کاملاً خشمگین شده است و جدای از اینکه وضعیت بحرانی پیدا کرده، کاملاً در هم شکسته شده و خودش نمی‌داند چه می‌کند! صهیونیست‌ها در برخورد با رسانه‌ها نیز رفتارهای عصبی دارند. در نتیجه خبرنگاران را در هرکجایی که باشند هدف قرار می‌دهد به خصوص خبرنگارانی را که علیه خود مؤثر می‌بینند. مساله این نیست که آنان فقط یک خبرنگار را هدف قرار دهند بلکه آنان رسانه‌هایی که گمان می‌کند بر این رژیم تأثیر منفی دارند و بر حوادث و اتفاقات و همچنین افکار عمومی کشورهای عرب زبان و فلسطین و جهان تأثیر گذار هستند را نیز هدف قرار می‌دهند.

کد خبر 5961618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha