مالزی وتو قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط آمریکا را محکوم کرد

مالزی وتو قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط آمریکا را محکوم کرد

نخست‌وزیر مالزی امروز در سخنانی وتو قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط آمریکا را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «انوار ابراهیم» (Anwar Ibrahim) نخست وزیر مالزی امروز شنبه در سخنانی خطاب به خبرنگاران در پایتخت این کشور اقدام آمریکا در وتو پیش نویس قطعنامه آتش بس در نوار غزه را محکوم کرد.

وی پس از یک رویداد رسانه ای به خبرنگاران در کوالالامپور گفت: من از طرف دولت مالزی می‌ خواهم به شدت تصمیم ایالات متحده برای مخالفت با برقراری آتش‌ بس در شورای امنیت را محکوم و به آن اعتراض کنم.

«انوار ابراهیم» در این خصوص گفت: ما باید کشتار غیرنظامیان، نوزادان و زنان بی‌ گناه را متوقف کنیم. هیچ دلیلی وجود ندارد، مطلقاً هیچ مبنایی برای انکار این روند و ناکام گذاشتن این روند (برقراری آتش بس) وجود ندارد. بنابراین، واقعاً مایه تاسف است.

این متن از سوی ۱۰۰ کشورعضو سازمان ملل متحد حمایت و از پشتیبانی ۱۳ عضو شورای امنیت برخوردار شد. انگلیس به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت به این پیش نویش قطعنامه رای ممتنع داد.

در نشست عصر جمعه به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی به رأی گذاشته شد که از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۳ عضو رأی موافق، یک عضو یعنی ایالات متحده آمریکا رأی مخالف و یک عضو یعنی انگلیس، دیگر عضو این شورای رأی ممتنع دادند.

یک قطعنامه برای تصویب شدن در شورای امنیت سازمان ملل به حداقل ۹ رأی بدون مخالف (وتو) ۵ عضو دایم این شورا یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین نیاز دارد که قطعنامه پیشنهادی امارات با مخالفت و وتوی آمریکا مواجه شد.

کد خبر 5962054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha