۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

تصمیم فدراسیون دیر بود/ حمایت باید از برنامه توسعه باشد نه شخص

تصمیم فدراسیون دیر بود/ حمایت باید از برنامه توسعه باشد نه شخص

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به اقدام جدید فدراسیون فوتبال برای انتخاب مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال گفت: تصمیم گیری در این موضوع دیر اتفاق افتاد و لی خوب بود.

عباس چمنیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص جایگاه مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال کشور که فدراسیون برای آن تصمیم‌گیری کرده است اظهار داشت: همین چند روز قبل بود زمانی که تیم ملی نوجوانان در جام جهانی حضور داشت صحبت از آینده فوتبال کشورمان را می‌کردیم و همیشه این موضوع را در سر داشتیم که آیا می‌شود به آینده جوانان فوتبال ایران امیدوار بود یا خیر. پاسخی هم که خود من و دیگر پیشکسوتان در این مورد می‌دادند این بود که تا زمانی برنامه توسعه فوتبال کشورمان با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد برنامه درستی طراحی نشود نمی‌توانیم خیلی به آینده فوتبال کشورمان امیدوار باشیم.

وی افزود: تا به امروز نوجوانان و جوانان فوتبال کشورمان به دلیل مدیریت جزیره‌ای و پراکنده به خوبی اداره نمی‌شدند اما یک برنامه‌ریزی دقیق و با در نظر گرفتن تمامی شرایط موجود می‌تواند به تیم‌ها و باشگاه‌ها کمک کند تا از یک طرح مشخص پیروی کنند. طرحی در تمام دنیا در حال اجرا است و همه می‌دانند که این طرح موفقیت آمیز بوده و توانستند به صورت یک پارچه فوتبال خود را پیشرفت دهند.

تصمیم فدراسیون فوتبال برای مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال دیر بود

صحبت یک سال و دو سال نیست ما خیلی وقت است که در این زمینه خلاء داشته‌ایم. زمانی که درباره سرمربی تیم‌های پایه و بازیکنانی که آینده دار هستند صحبت می‌کنیم می‌بینیم، نبود چنین مسؤولی در فدراسیون به خوبی حس می‌شده است و برنامه‌ریزی درست و دقیقی را در این زمینه نداشتیم. بعد از مدت‌ها به نظرم تصمیم بسیار خوبی از سوی فدراسیون فوتبال گرفته شد تا ما این جایگاه را به صورت مشخص در فدراسیون فوتبال داشته باشیم.

تصمیم فدراسیون دیر بود/ حمایت باید از برنامه توسعه باشد نه شخص

امیدواریم مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال کشورمان با استفاده از تمامی ظرفیت‌های فوتبالی در سراسر کشور یک هم افزایی به وجود بیاورد تا به صورت یک طرح جامع ۱۰ سال آینده فوتبال در آن دیده شود. این ضرورت برای فوتبال ما وجود داشت هرچند دیر بود گرفتن چنین تصمیمی اما باز هم خیلی خوب است که این موضوع را عمل کرد.

کمیته فنی در فدراسیون فوتبال صرفاً برای انتخاب مربی بود

ما در گذشته کمیته فنی در فدراسیون فوتبال داشتیم اما همیشه همین کادر فنی محل چالش بوده و صرفاً تصمیم گیری کمیته فنی این بوده است که چه کسانی در تیم‌های ملی سرمربی شوند. در واقع هیچ برنامه مدونی برای فوتبال کشور وجود نداشته است. در حال حاضر با توجه به شناختی که جلالی از جامعه فوتبال دارد و همواره صاحب نقطه نظرات بوده، به نظر من او می‌تواند برنامه ریزی و آینده نگری خوبی را در فوتبال ایجاد کند.

حمایت باید از برنامه توسعه فوتبال باشد نه شخص

امروز دیگر حمایت از شخص نیست و باید حمایت از یک برنامه و چشم انداز فوتبال ایران باشد. هر شخص دیگری هم به جز جلالی اگر در این سمت باشد باید حمایت از برنامه آینده فوتبال کشور صورت بگیرد. فدراسیون فوتبال می‌تواند در این زمینه می‌تواند به عنوان یک متولی و یک هماهنگ کننده تمام ارکان فوتبال در کشور باشد. یکی از ملزومات کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دادن مجوز حرفه‌ای داشتن برنامه توسعه برای جوانان است و تمام پارامترهای آن هم مشخص بوده که باید آن را ملاک قرار دهد.

تصمیم فدراسیون دیر بود/ حمایت باید از برنامه توسعه باشد نه شخص

اگر حمایت‌های لازم از برنامه توسعه فوتبال کشور شود مطمئناً در آینده نتیجه آن را خواهیم دید. البته این برنامه توسعه هم ابزار، امکانات و منابع مالی خودش را می‌خواهد تا بتواند اتفاقاتی که انتظار داریم را رقم بزند. جلالی که نمی‌تواند همه کارها را خودش انجام دهد فدراسیون باید در این راه به او کمک کند. یکی از بزرگ‌ترین کرهایی که باید انجام دهد بخشنامه‌های ارسالی به باشگاه‌های فوتبال است که آنها استفاده کنند و به عنوان یک مغز متفکر از آن پیروی کنند.

مطمئن باشید اگر این برنامه به خوبی پیش برود با تمام سرمایه‌هایی که داریم می‌توانیم به یک دست آورد بزرگ دست پیدا کنیم. این موضوع بسیار مهم است و رسانه‌ها باید به آن توجه کنند تا در ذهن همه مسؤولان جای بگیرد و به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کد خبر 5963642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha