۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

روضه ایام فاطمیه فرصتی برای رفع شبهات مذهبی و سیاسی جوانان

روضه ایام فاطمیه فرصتی برای رفع شبهات مذهبی و سیاسی جوانان

بیرجند-مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: یکی از بهترین زمان‌ها برای رفع شبهات اعتقادی و سیاسی و اجتماعی نسل جوان همین روضه‌های ایام فاطمیه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی دوشنبه شب در نشست شبکه امامان، مسئولین هیات مذهبی و مداحان شهرستان سرایان اظهار کرد: امروز طبق فرمایشات مکرر رهبر انقلاب جهاد تبیین در تمام ابعاد اولویت اول هر مجموعه ازجمله نهاد بابرکت هیات است که باید تمام برنامه‌ها و ظرفیت‌ها را در این امر بسیج کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی دهه فاطمیه را فرصتی مغتنم برای این ضرورت مهم دانست و گفت: یکی از بهترین زمان‌ها برای رفع شبهات اعتقادی و سیاسی و اجتماعی نسل جوان همین روضه‌ها است که باید بهترین بهره را از آن برد.

وظیفه حمایت از جبهه مقاومت

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه‌ای را در قبال پشتیبانی از جبهه مقاومت داریم گفت: جامعه جهانی ایران را به عنوان ملت استکبار ستیز الگو قرار داده لذا تعمیق این باورهای ارزشی در بین جوانان یک اولویت است.

سالاری مکی با بیان اینکه اضلاع مختلف تبلیغات اسلامی به صورت منسجم، روشمند و دانش بنیان در تمام کشور پای کار جهاد تبیین هستند، افزود جامعه مبلغان و مبلغات با ساز و کار مشخص تبلیغی خود درراه جهاد تبیین گام برمی‌دارند.

وی ادامه داد: روحانیون مستقر، مبلغات و روحانیونی که در ایام مختلف تبلیغی در مراسم‌های مختلف مردمی و مذهبی حتی در روستاهای دورافتاده و مرزی برای تبلیغ اعزام می‌شوند و به نوعی به صورت یک جبهه در بحث تبیین و تبلیغ نقش آفرین هستند.

هیات‌ها در کوچک‌ترین روستاها نام اهل بیت (ع) را زنده نگه داشتند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: یک ضلع بسیار پررنگ که در این چند مدت اخیر فعالیت خوبی داشته‌اند هیات‌های مذهبی و مداحان هستند که حتی در کوچک‌ترین روستاها هم فعال هستند.

سالاری مکی تصریح کرد: اکنون هم با همین مجموعه مبلغان و مسئولین هیات مذهبی در چند ماه اخیر، پخش زنده مراسم دعای ندبه در هیات روستایی را داشته‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: یک ضلع و یک قسمت سوم سازمان تبلیغات اسلامی، جامعه قرآنی ما هستند و وظیفه ما است تا استعدادهای قرآنی را شناسایی کنیم چرا که خراسان جنوبی پر از استعدادهای قرآنی است.

سالاری مکی بیان کرد: نکته مغفولی که در بحث جهاد تبیین در کل کشور مورد غفلت قرارگرفته بحث نقش آفرینی بانوان در جهاد تبیین است چه اینکه دشمن از این مسیر ورود کرد و تمام امکانات خود را بسیج کرده و پروژه زن زندگی آزادی را مطرح کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: هیات مذهبی و مسئولین هیات مذهبی آن ارتباطی را که می‌تواند جامعه بانوان و زنان در پیوندهای اجتماعی ایجاد کند را موردتوجه قرار دهند و اگر ما از فاطمه مرضیه (س) در فاطمیه داریم حرف می‌زنیم وجه تبیین گری آن حضرت را باید مورد توجه قرار دهیم.

اشاره به تبیین‌گری حضرت فاطمه (س)

سالاری مکی اظهار کرد: همین فاطمه زهرا (س) وقتی می‌بیند که جامعه دچار فتنه و بحران شده با همان پهلوی شکسته به‌تنهایی درب خانه انصار می‌رود و تذکر به آن‌ها می‌دهد که مگر شما در غدیر نبودید که پیغمبر (ص) در غدیر علی بن ابیطالب را به‌عنوان جانشین خود معرفی کرد مگر فراموش کرده‌اید؟

وی با بیان اینکه موفقیت‌های خاص امیرالمومنین در مواردی همچون نزول سوره هل اتی پشتوانه‌ی عرفانی حضرت فاطمه زهرا (س) را به همراه دارد که بتواند روح ایثار و انفاق را در خانواده خود نهادینه کند گفت: در فاطمیه امسال آنچه که کل هیئت‌های مذهبی باید پای‌کار آن باشند همین معجزه مادری است است.

سالاری مکی افزود: ما باید در فاطمیه قامت مجالس عزاداری‌مان را بر پررنگ کردن نقش مادرانه و زنانه بانوان قرار دهیم تا زنان و مادران جامعه بتوانند در این مسیر روشنگری و تبیین کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: حتماً در هیات یک رابط در قسمت خانم‌ها باشد چراکه محتوایی که برای بانوان باید در هیئت مطرح شود باید متفاوت باشد.

کد خبر 5964316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha