۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۱

رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

۲۷۰۰ هکتار از باغات بخش لاران آبیاری می‌شود

۲۷۰۰ هکتار از باغات بخش لاران آبیاری می‌شود

شهرکرد-رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۷۰۰ هکتار باغات در ۸ روستای بخش لاران از سد بیدکان آبیاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برزگر رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری صبح پنج شنبه در نشست شورای اداری بخش لاران با بیان اینکه طرح آب رسانی از سد بیدکان باهمکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا می‌شود گفت آب کشاورزی برای ۸ روستای بخش لاران شهرستان شهرکرد از سد بیدکان تأمین می‌شود.

وی به لوله گذاری ۲۰ کیلومتری از سد بیدکان تا باغات این منطقه اشاره و خاطر نشان کرد: آب دریاچه سد خاکی بیدکان از چشمه‌های خروشانی که در این منطقه وجود دارند تأمین می‌شود. آب سد بیدکان با لوله گذاری ۵۷ کیلومتری ،۲۷۰۰ هکتار از زمین‌های های منطقه را آبیاری می‌کند و باعث می‌شود در این منطقه طبیعتی دیدنی، جذاب و زیست بوم گردشگری زیبا شکل بگیرد.

رئیس جهاد کشاوزی استان تصریح کرد: آب سد بیدکان در امرار معاش حدود یک هزار نفر از مردم منطقه مؤثر است و با مدیریت صحیح و بهینه می‌توان به این منطقه رونق بیشتری داد.

وی، ظرفیت گنجایش آب سد بیدکان را ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب برآورد کرد و گفت: این مخزن آب از نوع سدهای خاکی با هسته رسُی با ارتفاع ۴۰ متر از کف، با هدف تأمین آب اراضی پایین دست و تغذیه سفره‌های زیرزمین منطقه احداث شده است.

کد خبر 5966737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha