۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل خبر داد؛

توزیع شیر رایگان برای ۱۱۳ هزار دانش‌آموز اردبیلی

توزیع شیر رایگان برای ۱۱۳ هزار دانش‌آموز اردبیلی

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از توزیع شیر رایگان برای ۱۱۳ هزار دانش‌آموز ابتدایی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری عصر پنجشنبه در آیین معارفه مدیرکل نوسازی مدارس اردبیل، با قدردانی از همت مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان با هدف توسعه فضاهای آموزشی اظهار کرد: در یک تعامل مناسب با نوسازی و مجمع خیرین تلاش بر این است تا سرانه فضای آموزشی در این استان ارتقا یابد.

وی به ساخت ۳۷۰ پروژه مدرسه‌سازی، ساخت نمازخانه، سالن ورزشی و چمن مصنوعی در استان اشاره کرد و گفت: با تکمیل و افتتاح این پروژه‌ها بخشی از کمبودها و نارسایی‌ها در فرآیند آموزشی و پرورشی رفع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: مدیریت جدید نوسازی مدارس اردبیل با برنامه‌ریزی جامعه باید به تقویت و توسعه زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی کمک کرده و تلاشی جمعی بر ارتقای سرانه آموزشی و پرورشی داشته باشیم.

صفری تدبیر وزیر آموزش و پرورش را در راه‌اندازی شورای هماهنگی مدیران نظام تعلیم و تربیت یادآور شد و افزود: در استان نیز سعی خواهیم کرد جلسات شورای هماهنگی را به صورت تخصصی و فنی به پیش ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما نیازمند برنامه مدون و جامع در مسیر توسعه و تقویت نظام تعلیم و تربیت هستیم و سعی ما بر این است تا ظرفیت‌های موجود را بیش از هر زمان دیگر شناخته و آن را قدر بدانیم.

صفری به اقدام دولت مردمی سیزدهم برای توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی اشاره کرد و ادامه داد: از هفته آینده و بر اساس قرارداد امضا شده، توزیع شیر رایگان بین ۱۱۳ دانش‌آموز استان شروع می‌شود تا هفته‌ای ۲ بار ۲۰۰ سی سی شیر رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ما در شهرهای مختلف استان با سرانه‌های متفاوت آموزشی روبه‌رو هستیم که کمترین سرانه مربوط به نواحی یک و ۲ اردبیل است که زیر ۲ متر مربع مبنای حضور دانش‌آموزان در فضاهای آموزشی و پرورشی است.

صفری از تکمیل مدرسه دارالفنون به عنوان بزرگترین پروژه آموزشی و پرورشی خبر داد و بیان کرد: این پروژه مدرسه‌سازی دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

در این مراسم رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل نیز یادآور شد: مجمع از سال ۷۸ فعالیت خود را در استان آغاز کرده و تاکنون موفق شده بیش از ۴۲۰ مدرسه را در قالب یک‌هزار و ۸۰۰ کلاس درس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش دهد.

جواد قرآن‌نویس از احداث ۲۵۰ واحد آموزشی در استان با همراهی نوسازی و خیرین خبر داد و تصریح کرد: در برخی از نواحی و مناطق آموزش و پرورش سرانه آموزشی بسیار پایین و کمتر از ۲ متر مربع است در حالی که این سرانه به طور میانگین در کشور هشت متر مربع است.

وی گفت: از یک‌هزار کلاس درسی که نوسازی مدارس متعهد به ساخت آن شده، ۳۰۰ کلاس درس به همت خیرین احداث و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل از ساخت یک مدرسه مجهز و مدرن برای دانش‌آموز معلول استان خبر داد و افزود: این مدرسه با کمک خیرین در اردبیل ساخته خواهد شد.

کد خبر 5966951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha