۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶

سوادکوهی در گفت‌وگو با مهر:

به خاطر مصدومیت در بیمارستان بودم/ حتما کادر فنی به من نیاز ندارد

به خاطر مصدومیت در بیمارستان بودم/ حتما کادر فنی به من نیاز ندارد

آزادکار ایران پس از عدم دعوت به اردوی تیم ملی گفت: تصمیم‌گیرنده کادر فنی است، حتماً به من نیاز ندارند که به اردوی تیم ملی دعوت نشدم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سوادکوهی با درخشش در مسابقات لیگ یکی از مدعیان وزن ۸۶ کیلوگرم به حساب می‌آمد به طوری که برخی معتقد بودند در صورتی که حسن یزدانی به دلیل جراحی کتف نتواند به میادین برگردد، سوادکوهی گزینه‌ای است که می‌توان برای حضور در المپیک روی او حساب باز کرد.

سوادکوهی تنها کشتی گیر ایرانی است که در فینال جام جهانی آمریکا ۲۰۲۲ موفق به شکست جردن باروز دارنده ۶ طلای جهان و یک طلای المپیک از آمریکا شد و به طلسم شکست ناپذیری این کشتی‌گیر پایان داده بود. در مسابقات قهرمانی کشور که اولین چرخه انتخابی تیم ملی هم محسوب می‌شد، سوادکوهی تا مرحله فینال خوب پیش رفت اما ۴۰ ثانیه پایانی این مسابقات مقابل وفایی‌پور کشتی‌گیر همدانی، نتیجه را واگذار کرد و در حالی که با نتیجه ۴ بر صفر جلو بود، این کشتی را با نتیجه ۶ بر ۴ واگذار کرد.

بدشانسی‌هایی سوادکوهی به همین جا ختم نشد، او در مراسم اهدای مدال نایب‌قهرمانی روی سکو حاضر نشد و همین موضوع باعث دیسکالیفه شدن این کشتی‌گیر شد. البته به گفته خودش او وقت دکتر داشته و به بیمارستان رفته بود اما این موضوع مورد تأیید فدراسیون کشتی قرار نگرفت و سوادکوهی پس از شکست در مرحله فینال و عدم حضورش روی سکو، به لیست تیم ملی هم دعوت نشد.

سوادکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره شکست در مرحله فینال گفت: من به اردوی تیم ملی دعوت نشدم و فکر می‌کنم حرف زدن بی‌فایده باشد. من از لحاظ جسمی آسیب‌دیدگی داشتم و از ناحیه پا و گردن مصدوم بود. اما مهم‌ترین موضوع شرایط وزنی من بود.

وی ادامه داد: در این مسابقات وزنم کم بود و با توجه به اینکه دو هفته قبل از مسابقات قهرمانی کشور در وزن ۷۹ کیلوگرم در لیگ کشتی گرفتم و وزن کم کرده بودم، بدنم برنگشته بود بنابراین آمادگی کامل برای وزن ۸۶ کیلوگرم نداشتم.

سوادکوهی گفت: فکر می‌کنم فرصت هنوز وجود داشته باشد و امیدوارم دفعه بعدی با آمادگی بهتری کشتی می‌گیرم و این اتفاقات دیگر تکرار نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در زمان اهدای مدال به بیمارستان رفته بود، اظهار داشت: من به خاطر آسیب‌دیدگی‌ها نوبت دکتر داشتم و به همین خاطر در زمان اهدای مدال به بیمارستان رفتم تا عکس‌برداری و ام آر آی انجام دهم.

سوادکوهی در واکنش به عدم دعوتش به اردوی تیم ملی عنوان کرد: به هر حال تصمیم‌گیرنده کادر فنی است، حتماً به من نیاز ندارند که به اردوی تیم ملی دعوت نشدم.

کد خبر 5969586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      5 6
      دیگه برد در برابر جوردن باروز که پا به سن گذاشته و دوران کشتیش تمام شده و در اوج نا آمادگی بود اینقدر افتخار نداره بعد از اون هم کشتی های سوادکوهی با کشتی گیرهای خارجی رو دیدیم شکست قهرمان های بزرگ داخل مسابقات جهانی و المپیک ارزش داره نه زمانی که آماده نیستن
    • علی صمدی IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      0 0
      هادی خیلی خوب کشتی گرف،آقای سواد کوهی شما اسیر احساسات میشی،امیر محمد یزدانی ب همین دلیل موفق نیس